آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/05/06 شنبه
سبد خرید

 

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مدام به تغییر فکر می کنید و دوست دارید ظاهرتان همیشه جدید و جذاب بنظر برسد.ممکن است با خودتان فکر کرده باشید که تغییر رنگ مو چقدر می تواند در شما تغییرات مثبتی ایجاد کند.بنابراین نیاز است که اطلاعات خود را از رنگ موها و مراقبت های بعد از رنگ مو بالا ببرید. ما در این مقاله، در مورد تفاوت های رنگ مو بدون آمونیاک و رنگ مو حاوی آمونیاک، محافظت از موهای رنگ شده و انتخاب بهترین رنگ مو با توجه به رنگ پوستتان صحبت خواهیم کرد.با این مقاله ی باکارژ همراه باشید.

 

  • تفاوت رنگ موی بدون آمونیاک و رنگ موی دارای آمونیاک چیست؟
  • چگونه بهترین رنگ مو را انتخاب کنیم؟
  • 5 نکته در مورد نحوه مراقبت از موهای رنگ شده در خانه
     

 

تفاوت رنگ موی بدون آمونیاک و رنگ موی دارای آم ونیاک چیست؟

 

در حالت طبیعی موهای شما در pH خاصی (4.5 الی 5.5) قرار دارد. برای اینکه رنگ به مو نفوذ کند، باید یک عامل قلیایی وجود داشته باشد تا PH را به گونه ای تنظیم کند تا رنگ بتواند به کوتیکول برسد وسپس به کورتکس برسد.رنگ موی حاوی آمونیاک و رنگ موی بدون آمونیاک بسیار مشابه عمل می کنند.هردو پس از مخلوط شدن با پراکسید هیدروژن،بعنوان اولین کار می بایست کوتیکول های مو را متورم و باز کند تا مولکول های رنگ وارد شوند. این کار با افزایش PH تار های مو با استفاده از مواد شیمیایی قلیایی انجام می شود که PH بالاتری نسبت به مو دارند و فولیکول مو را بازتر می کنند. رنگ موهای دارای آمونیاک برای این کار از آمونیاک استفاده می کن به این روش که ابتدا PH را بالا می برد و پوسته های کوتیکول را جدا می کند. در رنگ موی فاقد آمونیاک نیز همین اتفاق می افتد، اما یک ماده شیمیایی دیگر به نام MEA استفاده می شود. MEA هم مانند آمونیاک قلیایی است با این تفاوت که PH آن به اندازه آمونیاک نیست، بنابراین پوسته های کوتیکول را به میزان کمتری متورم و از هم باز می کند.

بنابراین به یاد داشته باشید که همیشه رنگ موهای دائمی از یه ماده قلیایی برای باز کردن کوتیکول و هدایت رنگدانه ها به داخل تار های مو استفاده می کنند.

 


چگونه بهترین رنگ مو را انتخاب کنیم؟

 

تغییر رنگ موی شما در عین سادگی می تواند دشوار باشد، بسته به اینکه اکنون رنگ موی کنونی شما چیست.تیره کردن رنگ های روشن ساده است، اما روشن کردن رنگ های تیره سخت تر است، به خصوص اگر قبلا موهای خود را مشکی کرده باشید.رنگ مشکی به ندرت بدون آسیب از موهای شما خارج می شود. پس باید در انتخاب رنگ موی خود دقت کافی را داشته باشید.ما در اینجا به شما کمک می کنیم بهترین رنگ موی خود را انتخاب کنید.برای انتخاب رنگ مو دو عامل مهم وجود دارد.رنگ پوست و رنگ چشم.رنگ پوست عامل مهم تر و تاثیر گذار تری نسبت به رنگ چشم است.

پس درک نوع رنگ پوست شما اولین قدم برای انتخاب بهترین رنگ موی مناسب برای شماست.سه نوع تُن رنگ پوستی وجود دارد که بیشتر افراد در آن قرار می گیرند:

 

پوست های سفید:

مناسب ترین رنگ مو برای سفید پوست ها تمام رنگ‌های بلوند روشن و بلوند متوسط در همه ی سری های رنگ مو است.

 

پوست های متوسط و خنثی :

تقریبا هر رنگ‌ مویی برای این تناژ پوستی مناسب است.پس هر رنگی را که می‌خواهید می توانید انتخاب کنید،این تناژ پوستی هم با رنگ های تیره و هم روشن عالی بنظر می رسد.

 

پوست های خیلی تیره:

برای پوست های خیلی تیره سایه های قهوه ای، قرمز و مشکی مناسب است.

 

بیشتر بخوانید:خرید شامپو بدون سولفات

 


5 نکته در مورد نحوه مراقبت از موهای رنگ شده در خانه

 

در اینجا 5 نکته از مهمترین کارهایی که برای حفظ شادابی و ماندگاری رنگ مویتان لازم است رعایت کنید را آورده ایم:

 

از نرم کننده مو استفاده کنید.

هر بار که موهای رنگ شده خود را شامپو می کنید، باید از نرم کننده استفاده کنید. نرم کننده ها یک سد محافظ روی تارهای مو ایجاد می کند که باعث بسته شدن منافذ کوتیکول ها و قفل شدن رطوبتمی شود.این گونه موهای شما نرم، سالم، درخشنده و پرحجم بنظر می رسد.

 

پس از رنگ کردن موهایتان را حداقل سه روز نشویید.

حداقل 72 ساعت پس از استفاده از رنگ مو، موهای خود را نشویید. در غیر این صورت، رنگ مویتان به راحتی پاک می شود. در حین رنگ کردن مو، کوتیکول های مو را باز و مستعد آسیب می شوند بنابراین سه روز صبر کنید تا موهایتان به وضعیت پایدار برسید.سپس موهایتان را بشویید.

 

از شامپو های مناسب موهای رنگ شده استفاده کنید.


شامپویی که استفاده می کنید نقش مهمی در حفظ شادابی و جذابیت رنگ موهای شما دارد. پس هنگامی که موهای خود را می شویید، حتما از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این شامپو ها از موهای شما محافظت می کند و همچنین pH موهایتان را به حالت طبیعی برمی گرداند. همچنین شامپو مخصوص موهای رنگ شده باعث حفظ و افزایش ماندگاری رنگ مو روی موهایتان می شود.علاوه بر این شامپوها حاوی مواد آبرسان و مغذی هستند که موهای شما را بازسازی و ترمیم می کنند.

 

از دمای بالا برای شستشو و خشک کردن استفاده نکنید.

سعی کنید دوش آب سرد یا ولرم را انتخاب کنید زیرا آب داغ می تواند به موهای رنگ شده آسیب برساند و رنگ موهایتان را از بین ببرد. این موضوع در مورد ابزارهای حالت دهنده حرارتی مانند اتو مو و سشوار نیز صادق است.این ابزارها باعث می شود کوتیکول های مو باز شود و رنگ موهایتان به راحتی از بین برود. هر زمان که مجبور به استفاده از وسایل حرارتی برای موهای خود هستید، از سرم یا اسپری مو محافظ حرارتی استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید:کدام تکنیک رنگ مو برای شما مناسب تر است؟ | مقایسه تکنیک های رنگ کردن مو آمبره و بالیاژ

 

از محصولاتی که در برابر نور خورشید و UV محافظت ایجاد می کند استفاده کنید.

در هر فصلی نور خورشید می تواند رنگ مو را محو کند. سعی کنید طولانی مدت در معرض نور خورشید قرار نگیرید. روزهایی که قصد دارید به بیرون بروید، با استفاده از محصولات حاوی محافظ UV از موهای رنگ شده خود محافظت کنید. بسیاری از محصولات حالت دهنده، نرم کننده ها و اسپری های مو دارای SPF هستند. برخی از محصولات محافظت کننده در برابر اشعه ماوراء بنفش حاوی ویتامین هایی هستند که به ترمیم موهای رنگ شده و جلوگیری از آسیب های بعدی کمک می کند. اگر برای مدت طولانی بیرون زیر نور خورشید خواهید بود، برای محافظت بیشتر می توانید از کلاه و روسری استفاده کنید.