آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/02/25 سه شنبه
سبد خرید

یکی از مهم‌ترین راهکارها برای مراقبت از مو، به ویژه موی خشک، فرفری، رنگ شده و همچنین موی آسیب‌دیده؛ این است که از شامپو بدون سولفات استفاده کنید تا چربی‌های طبیعی همچنین رطوبت مو حفظ شود؛ همین مسئله موجب می‌شود تا موهای شما دچار خشکی و شکنندگی نشود و همچنین از مشکلاتی مانند موخوره نیز دور بمانید برای آشنایی بیشتر با مزایای شامپو بدون سولفات ادامه این مطلب را دنبال کنید.


سولفات چیست و چرا از آن در شامپوها استفاده می‌کنند؟

 

سولفات چیست و چرا از آن در شامپوها استفاده می‌کنند؟

 

سولفات یک ماده شیمیایی است که با ماده‌ای به اسم سولفوریک اسید ترکیب شده و واکنش نشان می‌دهد و درنهایت با یکدیگر نوعی نمک را تشکیل می‌دهند. از آنجایی که اکثر مردم بر این باورند که هر چقدر شامپو کف بیشتری داشته باشد، بیشتر موها را تمیز می‌کند، شرکت‌های تولید کننده شامپو از سولفات در شامپوهای خود استفاده می‌کنند تا آن ها کف بیشتر و غلیظ‌تری داشته باشند؛ از این‌رو افرادی که از آن استفاده می‌کنند، به دلیل کف زیاد، فکر می‌کنند که شامپوی بسیار خوبی خریداری کرده‌اند که موهای آن‌ها را کاملا تمیز می‌کند.

بیشتر بخوانید:8 مورد از بهترین خوراکی ها برای تقویت رشد مو


معایب استفاده از سولفات در شامپو چیست؟

 

معایب استفاده از سولفات در شامپو چیست؟

 

با وجود اینکه سولفات، ماده‌ای است که هم به چربی متصل می‌شود و هم به آب؛ بنابراین بخشی از این مولکول ذرات چربی را جذب می‌کند و بخش دیگر آن به مولکول‌های آب متصل می‌شود. از این‌رو زمانی که موهای خود را با شامپویی که سولفات دارد می‌شویید بخشی از چربی مفید مو و پوست سر شما از طریق سولفات های موجود در شامپو از بین می رود. درنهایت نیز استفاده طولانی مدت از شامپوی سولفات‌دار که هر بار بخشی از چربی‌ موهای شما را از بین می‌برد، موجب می‌شود که موهای شما کاملا خشک شوند؛ به همین دلیل است که توصیه می‌شود از شامپو بدون سولفات استفاده کنید تا چربی طبیعی موهای شما از بین نرود و درنتیجه موجب خشکی و شکنندگی موهای شما نشود.


چرا بهتر است از شامپو بدون سولفات استفاده کنیم؟

 

چرا بهتر است از شامپو بدون سولفات استفاده کنیم؟

 

همانطور که اشاره کردیم فرمول بکار رفته در شامپو بدون سولفات، که موجب تمیز شدن موی سر می شود، تمام چربی های سر را از بین نمی برد و تنها بخشی از چربی های ناسالم و آلودگی فیبر مو را شستشو می دهد. حفظ روغن طبیعی مو با استفاده از شامپو بدون سولفات، نقش موثری در برطرف شدن خشکی مو دارد.همچنین شامپو بدون سولفات، نه تنها هیچگونه التهابی در کف سر ایجاد نکرده، بلکه سبب حفظ فولیکول های مو نیز می شود.


شامپو فاقد سولفات چه مزایایی دارد؟

 

یکی از مهم‌ترین مزایای شامپوی بدون سولفات که تا به اینجا به آن اشاره کردیم حفظ چربی‌ طبیعی مو است که از خشک شدن و شکنندگی آن جلوگیری می‌کند؛ اما این تنها مزیت این شامپو نیست چراکه مزایای متعدد دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • مناسب بودن برای هر مویی

 

مناسب بودن برای هر مویی

 

خوشبختانه یکی از مهم‌ترین مزایای شامپو فاقد سولفات این است که برای هر مویی مناسب می‌باشد. بنابراین فرقی نمی‌کند موی شما صاف باشد یا فر یا حتی رنگ شده؛ به هر حال شما می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

 

  • جلوگیری از سوزش چشم

 

برخلاف شامپوهای معمولی و به ویژه شامپوهایی که سولفات دارند و موجب سوزش چشم‌ها می‌شوند؛ شامپو بدون سولفات حتی اگر با چشم‌ها هم تماس پیدا کند، به هیچ‌وجه دچار سوزش چشم‌ها نخواهد شد.

 

  • مناسب برای افرادی با پوست حساس و موهای خشک

 

مناسب برای افرادی با پوست حساس و موهای خشک

 

افرادی که پوست سر حساسی دارند و یا موهای فرفری و خیلی خشکی دارند با استفاده از شامپو سولفات‌دار، نه تنها با پوسته پوسته شدن پوست سر خود مواجه می‌شود بلکه خشکی موهای آن‌ها چندین برابر می‌شود؛ بنابراین بهترین گزینه برای این افراد استفاده از شامپویی است که سولفات نداشته باشد.

 

  • افزایش ماندگاری رنگ مو

 

افزایش ماندگاری رنگ مو

 

آن دسته از خانم‌هایی که به رنگ کردن موهای خود علاقه دارند و نهایت تلاش خود را می‌کنند که رنگ موی آن‌ها ماندگاری بیشتری داشته باشد؛ همیشه به دنبال شامپویی هستند که خیلی زود عمر رنگ موی آن‌ها را کوتاه نکند؛ از این‌رو بهترین گزینه برای این دسته از افراد، استفاده از شامپو بدون سولفات است که خوشبختانه عمر و ماندگاری رنگ مو را افزایش می‌دهد.

 

  • جلوگیری از خشک و تحریک شدن پوست سر

 

متاسفانه شامپوهایی که سولفات دارند با تحریک و خشک کردن پوست سر موجب پوسته پوسته شدن آن می‌شوند و باعث می‌شوند موهای افراد پر از شوره به نظر برسد و ظاهر زیبایی نداشته باشد. درصورتی که استفاده از شامپو فاقد سولفات از اینکه پوست سر افراد به ویژه کسانی که پوست حساسی دارند، تحریک و خشک شود جلوگیری می‌کند.

 

  • حفظ چربی و رطوبت مو

 

حفظ چربی و رطوبت مو

 

از آن‌جایی که شامپوی سولفات‌دار چربی و رطوبت طبیعی مو را از بین می‌برد، موجب موخوره و شکنندگی موها می‌شود؛ از این‌رو توصیه می‌شود حتما برای حفظ چربی و رطوبت مو از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:راهنمای خرید رنگ مو مناسب برای جلوگیری از آسیب دیدن موها


خرید شامپو بدون سولفات به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

 

خرید شامپو بدون سولفات به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

 

همانطور که در مزایای شامپو بدون سولفات اشاره کردیم، هر فردی با هر نوع مویی می‌تواند از آن استفاده کند؛ اما استفاده از شامپو فاقد سولفات برای یکسری از افراد الزامی است:

 

  • افرادی که موهای چرب دارند.

  • افرادی که پوست سرشان حساس شده و خارش و شوره دارد.

  • افرادی که موهای وز یا حالت داری دارند.

  • کسانی که به دنبال فر شدن طبیعی موهای خود هستند.

  • کسانی که مایل به تثبیت رنگ موهایشان برای مدت طولانی تری هستند.

 

کلام آخر

شامپو بدون سولفات، انتخابی حیاتی و مهم در بحث محصولات مراقبت از مو است و خوشبختانه در ایران هم رواج خوبی پیدا کرده. بنابراین چنانچه موهایتان کراتین شده است و یا اینکه به طور معمول موهایتان را رنگ می کنید، پیشنهاد ما، استفاده از شامپوهای فاقد سولفات است که نقش موثرتری در محافظت از مو، دارند. استفاده از این شامپو، رطوبت موجود در مو را حفظ کرده و مانع از ایجاد مشکلات ناشی از خشکی مو می شود. به طور کلی، جنس موهای افراد با هم متفاوت است. پس، نیاز است قبل از خرید شامپوی مناسب خود، مطالعه کافی در این مورد داشته باشید.