آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/04/17 یکشنبه
سبد خرید

 

شامپوی بنفش چیست؟

شامپوی بنفش یک راه عالی برای مراقبت از موی بلوند است. این شامپو طراحی شده است تا ته رنگ‌های زرد ناخواسته را که ممکن است موها را به رنگ برنجی درآورند، خنثی کند و موهای بلوند شما را تازه و درخشان نگه دارد.


چرا شامپوی بنفش؟

حتماً می‌پرسید چرا اصلاً شامپوی بنفش وجود دارد؟ همه چیز به قرارگیری آن در چرخه رنگ‌ها و خواص تونی آن برمی‌گردد. برای خنثی کردن ته رنگ‌های زرد، نیاز به استفاده از رنگ مخالف زرد در چرخه رنگ‌ها دارید و بنفش دقیقاً همین رنگ است. به همین دلیل است که شامپوی بنفش انتخابی عالی برای موهای بلوند است ولی برای سایر رنگ‌ها توصیه نمی‌شود. دانستن این نکته می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب‌ها را برای مراقبت از موی خود داشته باشید.


شامپوی بنفش برای موی بلوند چه می‌کند؟

وقتی موی خود را به رنگ بلوند درمی‌آورید، احتمالاً با دو ته رنگ اصلی مواجه خواهید شد: نارنجی و زرد. به همین دلیل آرایشگران معمولاً پس از رنگ کردن مو، یک تونر استفاده می‌کنند تا به شما اجازه دهند رنگ موی طبیعی‌تری داشته باشید. اما تنها یک بار استفاده از تونر کافی نیست تا رنگ موی شما را برای مدت طولانی حفظ کند.

تونری که توسط آرایشگر اعمال می‌شود، در نهایت محو خواهد شد و ته رنگ‌های ناخواسته دوباره نمایان خواهند شد. اینجاست که شامپوی بنفش وارد عمل می‌شود – این شامپو راه‌حل شما برای نگه داشتن این ته رنگ‌ها در کنترل حتی چندین هفته پس از رنگ کردن موهای شما است.


چند بار باید از شامپوی بنفش برای موی بلوند خود استفاده کنید؟

حال که می‌دانید شامپوی بنفش برای موهای بلوند چه کاری انجام می‌دهد، ممکن است بخواهید تا جایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، اما این توصیه نمی‌شود. در حالی که این شامپو ته رنگ‌های زرد را خنثی می‌کند، استفاده بیش از حد از آن ممکن است باعث شود که رنگ موی شما تیره‌تر یا حتی خیلی کدر و مات به نظر برسد که این معمولاً نتیجه مطلوبی نیست.

بنابراین جواب این سوال این است: بستگی به برند شامپو ضدزردی دارد. برای شامپوهای بنفشی که پیگمنت بیشتری دارند، فقط لازم است بعد از هر سه تا چهار بار که با شامپو عادی موهایتان را می شویید یک بار از شامپو ضد زردی استفاده کنید. اگر شامپو دارای پیگمنت ملایم تری است، ممکن است بتوانید هر بار که شامپو می‌زنید از آن استفاده کنید. فقط دستورالعمل‌های روی ظرف محصول را دنبال کنید. به این ترتیب، ته رنگ‌های زرد و نارنجی را مخفی نگه خواهید داشت بدون اینکه رنگ موی شما تیره و کدر شود.


آیا شامپوی آبی یا بنفش برای موی بلوند بهتر است؟

یکی از سوالات متداول درباره تونرها برای موهای بلوند این است: باید شامپوی آبی را انتخاب کنید یا بنفش؟

آبی نزدیک به بنفش در چرخه رنگ‌ها است، اما دقیقاً یکسان نیست. شامپوهای آبی بهترین عملکرد را در برابر ته رنگ‌های نارنجی دارند که معمولاً در موهای قهوه‌ای وجود دارد، در حالی که بنفش ته رنگ‌های زرد را که در موهای بلوند دیده می‌شود، اصلاح یا بعبارتی خنثی می‌کند. بنابراین، به طور کلی، شامپوی بنفش برای نگهداری موهای بلوند بهتر از شامپوی آبی است.


نتیجه‌گیری

استفاده از شامپو ضدزردی یا همون شامپو بنفش یک روش روشن کردن مو است که ته رنگ‌های زرد را خنثی می‌کند، به شما کمک می‌کند موهای زرد را اصلاح کنید و رنگ موی شما را برای مدت طولانی‌تر تازه نگه دارید. در حالی که این محصول برای نگهداری از موهای شما عالی است، حتماً دستورالعمل‌های استفاده از محصول را بخوانید. توجه داشته باشید به طور مداوم نباید از این شامپو استفاده کنید، چراکه ممکن است پیگمنت بنفش در موها زیاد شود و منجر به رنگ تکدر شدن رنگ مو نسبت به آنچه انتظار دارید شود. همچنین، به یاد داشته باشید که شامپوی بنفش نه تنها برای بلوندهای رنگ‌شده کار می‌کند.بلکه برای بلوندهای طبیعی نیز انتخابی عالی است.