آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/05/05 جمعه
سبد خرید

 

با این روغن طبیعی؛ بدون مواد شیمیایی، به تغذیه موهایتان کمک کرده و پوست سر را بهبود بخشید.
یک روغن ضروری برای رشد مو می باشد. این روغن معجزه آسا از درختان آرگان بومی منطقه مراکش استخراج می شود. استخراج آن یک فرآیند خسته کننده و پرهزینه است، بنابراین جای تعجب نیست که به آن "طلای مایع" لقب داده شده است. بازار مراقبت از مو مملو از محصولات حاوی این روغن می باشد. تحقیقات نشان می دهند که این روغن می تواند سلامت پوست سر را بهبود بخشیده و رشد مو را تقویت کند. در ادامه با فواید استفاده از این محصول برای موها بیشتر آشنا خواهیم شد، لطفا با ما همراه باشید.
 

  • دلایل مفید بودن روغن آرگان برای مو
  • فواید روغن آرگان برای مو
  • نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو
  • سخن پایانی
  • سوالات متداول

 

•    روغن آرگان چیست؟

روغن استخراج شده از هسته درخت آرگان.

 

•    فواید آن چیست؟

روغن آرگان پوست سر را مرطوب می کند، یک لایه محافظ تشکیل می دهد و موها را صاف و براق می کند، موخوره را از بین میبرد، ساقه مو را تقویت می کند، از آسیب رنگ های شیمیایی محافظت می کند و موهای رنگ شده را بازسازی و پرطراوت می کند.

 

•    چه کسی می تواند از آن استفاده کند؟

برای انواع مو مناسب می باشد.

 

•    چند بار در هفته از آن استفاده شود ؟

 استفاده از آن2  تا 3 بار در هفته برای رسیدن به موهای سالم و خوش حالت کافی است.

 

•    احتیاط

افرادی که حساسیت دارند نباید ستفاده کنند.

 

 

دلایل مفید بودن روغن آرگان برای مو

از ویتامین  E، استرول ها، پلی فنول ها، اسید فرولیک، کاروتنوئیدها، اسکوالن و اسیدهای چرب ضروری تشکیل شده است. تمام این موارد، نرم کننده هایی عالی می باشند که به حالت دهی و مرطوب کردن موها کمک می کنند.
ویتامین E حاوی توکوفرول هایی است که خواص آنتی اکسیدانی خوبی دارند. اسیدهای چرب ضروری، اسید اولئیک، اسید لینولئیک، اسید آلفا لینولئیک، اسید پالمیتیک، اسید میریستیک و اسید استریدونیک، دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. این خواص آنتی اکسیدانی به کاهش رادیکال های آزاد و از بین بردن استرس اکسیداتیو که باعث ریزش مو می شود کمک می کند. آنها همچنین با آسیب سلولی و پیری زودرس مبارزه می کنند.  
اسید فرولیک یک آنتی اکسیدان است که از مو در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. اسکوالن که به طور طبیعی در سبوم نیز یافت می شود، به رشد سلولی کمک می کند. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی، سم زدایی و نرم کنندگی می باشد. بنابراین، می تواند موهای شما را مرطوب نگه داشته و از آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند. استرول ها نیز نگهدارنده رطوبت هستند که می توانند به تغذیه و آبرسانی مو کمک کنند.

 


فواید روغن آرگان برای مو

•    آبرسانی پوست را بهبود می بخشد و ظرفیت نگهداری آب آن را افزایش می دهد. همچنین مو و پوست سر را مرطوب کرده و یک لایه محافظ در اطراف آن ایجاد می کند.
•     به موها درخشندگی و نرمی می بخشد و موخوره را از بین می برد.
•     از شکننده شدن موها جلوگیری می کند. خاصیت ارتجاعی را افزایش می دهد و در نتیجه ساقه های مو را تقویت می کند.
•     می تواند از مو در برابر آسیب رنگ های شیمیایی محافظت کند. یک مطالعه نشان داد که این روغن به جوانسازی موهای رنگ شده کمک می کند.
•     حاوی مواد مغذی مورد نیاز برای مو می باشد که آن را به یک روغن جوان کننده تبدیل می کند.
•    این روغن از تخلخل مو محافظت کرده و از بروز موخوره جلوگیری می کند.
•     به قشر مو نفوذ کرده و مواد مغذی مورد نیاز ساقه مو را تامین می کند. همچنین هر گونه آسیب را از داخل ترمیم می بخشد.
•     حاوی ویتامین E است که به کاهش پراکسیداسیون لیپیدی کمک می کند. پراکسیداسیون لیپیدی فرآیند تخریب لیپیدها در اثر رادیکال های آزاد اکسیداتیو است. در نهایت ویتامین E به کاهش استرس اکسیداتیو که یکی از عوامل اصلی ریزش مو و آسیب مو است کمک می کند.
•    این روغن دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از مو در برابر آسیب های حرارتی محافظت می کند.
•     با مصرف مداوم، ریزش مو را کاهش داده و حتی از آن جلوگیری می کند.
•    این روغن فوق العاده دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی می باشد. این خواص نشان می دهد که می تواند سلامت پوست سر را بهبود بخشیده و از عفونت های قارچی مانند شوره سر جلوگیری کند.
•     به افزایش کراتین کمک کرده و رشد مو را تحریک می کند. همچنین موجب افزایش عمر فولیکول های مو می شود.

بیشتر بخوانید:خرید روغن آرگان اصل برای مو | راه‌های تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی

 

جهت خرید انواع روغن های آرگان اینجا کلیک کنید

 

نحوه استفاده از روغن آرگان برای مو

1.    شامپو روغن آرگان
شامپو روغن آرگان برای احیای مو، تقویت رشد مو و افزایش ضخامت مو عالی است. می تواند موها را براق و نرم کرده و شکنندگی را نیز کاهش دهد. بهترین نکته در مورد شامپو این است که می توانید از آن مانند هر شامپوی دیگری استفاده کنید.
مقداری از شامپو را به اندازه یک سکه روی کف دست خود بریزید و آن را به پوست سر و طول موهایتان بمالید. سپس موهای خود را با آب خنک بشویید. این شامپو را هر دو روز یک بار برای تغذیه و بهبود ظاهر موهایتان استفاده کنید.

 

 

نکته:

می توانید چند قطره را به شامپوی معمولی خود اضافه کرده و یا شامپوی دارای خریداری کنید.

 

2.    نرم کننده روغن آرگان

این روغن برای رشد مو و جوانسازی آن ایده آل می باشد. می توانید از روغن آرگان خالص به عنوان نرم کننده استفاده کنید. چرا که این روغن برای نرم کنندگی و حالت دهندگی، موثر و بدون مواد شیمیایی می باشد.
چند قطره را در کف دست خود بریزید و آن ها را به هم بمالید. سپس با دست هایتان به آرامی پوست سر را ماساژ دهید.


3.    ماسک روغن آرگان

می توانید به عنوان ماسکی برای رشد مو استفاده کنید و آن را یک شب روی موهای خود بگذارید.
مقدار زیادی روغن را در یک کاسه بریزید و آن را گرم کنید. روغن را بر روی پوست سر، موها و نوک آنها ماساژ دهید. از خط مو شروع کرده و به سمت عقب حرکت کنید و دو طرف را بپوشانید. ماساژ را به مدت 15 دقیقه ادامه دهید.
موهای خود را با یک حوله بپیچید و بگذارید روغن یک شب روی موهایتان بماند. اجازه دهید روغن کاملا به موها و پوست سرتان نفوذ کند. صبح موهای خود را با یک شامپوی معمولی بشویید.
گذاشتن ماسک مو در طول شب به موهای شما کمک می کند تا تمام مواد مغذی موجود را جذب کنند. در نتیجه موها فوق العاده صاف، نرم و براق خواهند شد.


4.    ماسک روغن آرگان و روغن کرچک

روغن کرچک به خوبی با روغن آرگان سازگار می شود، چرا که هر دو فواید مشابهی دارند. روغن کرچک به موها حالتی زیبا بخشیده و آسیب مو را ترمیم می کند. این روغن از موخوره، شوره و ریزش مو نیز جلوگیری می کند. از آنجایی که هر دو روغن حالت دهنده هستند، این ماسک، همانند یک آبرسان عالی عمل خواهد کرد.
•    مواد لازم:
1  قاشق غذاخوری روغن کرچک
2  قاشق غذاخوری
50-100  میلی لیتر شیر نارگیل (بسته به طول و ضخامت موهایتان)
•    طرز تهیه و مصرف:
همه مواد را به خوبی در ظرفی مخلوط کنید و ماسک را به طور کامل روی موها و پوست سر خود بمالید.
بگذارید یک شب بماند و صبح آن را با شامپو بشویید.

 

5.    ماسک روغن آرگان و روغن نارگیل

روغن نارگیل و روغن آرگان یکی دیگر از ترکیبات ایده آل برای رشد مو است. هر دو روغن می توانند به ساقه مو نفوذ کرده و به تغذیه آنها کمک کنند. این دو روغن می توانند آسیب مو را ترمیم کرده و از آنها در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند.
•    مواد لازم:
2  قاشق غذاخوری روغن نارگیل
10  قطره روغن آرگان
شانه پلاستیکی
کش مو
•    طرز تهیه و مصرف:
آرگان و روغن نارگیل را مخلوط کرده و کنار بگذارید.
موها را شانه کرده و  مخلوط روغن را روی موها و پوست سر خود بمالید. بیشتر روی نیمه پایینی موها تمرکز کنید.
پس از استفاده از روغن روی موهایتان، دوباره آنها را شانه کنید تا مخلوط روغن به طور یکنواخت پخش شود.
موهایتان را با کش مو ببندید و کلاه حمام بپوشید.
بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس بشویید. حتی می توانید آن را یک شب روی موهای خود قرار دهید و صبح روز بعد موهایتان را شستشو دهید.

 

نکته:
می توانید از روغن آرگان هم برای موهای خشک و هم برای موهای چرب استفاده کنید. برای موهای چرب فقط چند قطره از آن را از قسمت میانی تا نوک مو بمالید.

بیشتر بخوانید:معرفی ماسک مو با روغن زیتون برای انواع مو | طرز تهیه ماسک خانگی با روغن زیتون

 

سخن پایانی

روغن آرگان مو و پوست سر را مرطوب می کند، یک لایه محافظ در اطراف مو ایجاد می کند، درخشندگی و صافی را به موها می بخشد و موخوره را از بین می برد. همچنین دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی است که می تواند سلامت پوست سر را بهبود بخشیده و از عفونت های قارچی مانند شوره سر جلوگیری کند. 
روغن آرگان، حاوی نرم کننده هایی است که به طور کامل مو و پوست سر را مرطوب می کنند. این روغن حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که از آسیب مو، پیری زودرس و ریزش مو جلوگیری می کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی می باشد که سلامت پوست سر و مو را بهبود می بخشد. 
این روغن شگفت انگیز درخشندگی موها را افزایش می دهد، موخوره را از بین می برد، خاصیت ارتجاعی مو را بهبود می بخشد، از تار موها محافظت می کند، موهای آسیب دیده را ترمیم می کند، از عفونت های قارچی جلوگیری می کند و تولید کراتین را افزایش می دهد. 


سوالات متداول

 

چند بار در هفته از روغن آرگان استفاده کنم؟

روغن آرگان را به طور منظم برای تقویت موهایتان مصرف کنید.  به طور کلی 2-3 بار در هفته از آن برای ترمیم و حالت دادن به موهای خود استفاده کنید.


آیا باید روغن آرگان را قبل از استفاده رقیق کنم؟

خیر، لازم نیست روغن آرگان را قبل از استفاده رقیق کنید.


روغن آرگان روی موهای خیس بهتر است یا خشک؟

روغن آرگان وقتی روی موهای خشک مالیده می‌شود معجزه می‌کند، در حالی که وقتی روی موهای مرطوب استفاده می‌شود به عنوان محافظ حرارت عمل می‌کند.


آیا روغن آرگان زیاد، می تواند به مو آسیب برساند؟

بله. روغن آرگان اضافی ممکن است موهای شما را سنگین کرده و آنها را چرب کند. همچنین، روغن اضافی ممکن است فولیکول ها را مسدود کرده و منجر به ریزش مو شود.


روغن آرگان یا روغن کرچک ؟ کدام یک برای رشد مو بهتر است؟

در حالی که هیچ کدام از روغن ها مزیت برتری نسبت به دیگری ندارند، هر دو به حفظ سلامت پوست سر و تقویت رشد موهای سالم کمک می کنند.


آیا روغن نارگیل بهتر از روغن آرگان است؟

هر دو روغن، مغذی و به همان اندازه برای موهای شما مفید هستند، اما روغن نارگیل دارای اثرات عمیق تری می باشد. این روغن می تواند از شکستن و وزی موها جلوگیری کرده و همچنین سلامت پوست سر را نیز تقویت کند.

 

نکات کلیدی:

روغن آرگان حاوی ویتامین E و آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با ریزش مو ناشی از استرس اکسیداتیو کمک می کند.
درخشندگی و لطافت را به موها می بخشد و شوره سر را کاهش می دهد.
روغن آرگان را می توان مستقیماً روی پوست سر ماساژ داد یا به صورت شامپو، نرم کننده یا ماسک مو استفاده کرد.