آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/05/05 جمعه
سبد خرید

 

تفاوت های بالیاژ و هایلایت در چیست ؟

اگر قصد مو رنگ کردن دارید اما بین هایلایت و بالیاژ مردد هستید ، جای درستی آمدید . ما به تمام سوالات شما در مورد بالیاژ و هایلایت پاسخ خواهیم داد . در بالیاژ یک رنگ روی مو ها ( مالیده ) میشود تا ظاهری گرم به خود بگیرد ، از طرفی دیگر در هایلایت برای محکم کردن دسته مو ها از فویل آلمینیومی استفاده میشود و این باعث میشود در مقایسه با بالیاژ ، ظاهری تیره تر و شدید تر به خود بگیرد . برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید .


هایلایت کردن مو چیست؟

 

 

هایلایت کردن مو یک روش رنگ کردن مو برای روشن تر کردن قسمت هایی از مو میباشد . شما میتوانید از هر رنگی برای هایلایت کردن استفاده کنید به شرطی که از رنگ موی طبیعی شما روشن تر باشد . بخش های هایلایت شده مو در مقایسه با رنگ پایه مو به زیبایی ظاهری شما می افزاید . 
بالیاژ نیز یکی از تکنیک های هایلایت کردن مو است. با این حال، تفاوت کوچکی بین هایلایت های بالیاژ و فویل های مرسوم وجود دارد. در بخش‌های بعدی به بررسی عمیق‌تر تفاوت‌ها می‌پردازیم .

 

 تکنیک بالیاژ مو چیست؟

 

 

کلمه بالیاژ  به معنای جارو کردن است. بالایاژ یک تکنیک رنگ کردن با دست آزاد است که در آن رنگ بر روی بخش‌های مختلف مو ‌مالیده یا به اصطلاح مالیده میشود می‌شود تا نتیجه‌ای فوق‌العاده از میکس طیف های رنگی خاموش و گرم در نور ایجاد کند .  این رنگ مو به روش های مختلفی نسبت به روش های سنتی هایلایت اعمال میشود . در این روش رنگ مو در قسمت های بالای مو بسیار کمرنگ است و به تدریج پررنگ تر میشود ، این ویژگی به هایلایت ها ظاهری نرم تر و طبیعی تر میدهد .

 

فویل های آلومینیومی در هایلایت چه نقشی دارند؟

 

 

در هایلایت کردن موها از فویل های آلومینیومی برای دسته بندی مو ها استفاده میشود . تمام قسمت های نازک رنگ شده و به صورت جداگانه با فویل های آلمینیومی پیچیده شده است . برخلاف بالیاژ هایلایت به روش سنتی از یک الگوی ساختاری پیروی میکند که باعث میشود حتی تاثیر آن از بالیاژ نیز بیشتر باشد ، اما این روش نیاز به رسیدگی بیشتری دارد .
اما وقتی صحبت از رنگ مو ها میشود ، نبرد بین بالیاژ و هایلایت اوج میگیرد ، البته که هرکدام مزایای مربوط به خود را دارند . بالیاژ یک تکنیک نقاشی با دست آزاد است درحالی که هایلایت از فویل آلمینیومی برای اعمال سفید کننده به بخش های مختلف مو استفاده میکند . اگر میخواهید رنگ موی کم رنگی داشته باشید و خط رویش مجدد محو باشد و هایلایت مو های شما روشنایی و کنتراست خیره کننده ای داشته باشد ، بهترین گزینه بالیاژ است .

 

 

 

تفاوت کلیدی  بین بالیاژ و هایلایت کردن مو چیست؟

یک. پروسه 
بالایاژ از تکنیک نقاشی با دست آزاد پیروی می کند. از این رو، کاربرد رنگ تقریبا تصادفی است. هایلایت سنتی نیاز به رویکرد ساختاریافته دارند. بخش های مختلف مو به طور استراتژیک توسط آرایشگر رنگ شده تا نتیجه دلخواه را به دست آورده شود .

دو. نتیجه نهایی 
در بالیاژ، رنگ عمدتاً در بالای هر بخش متمرکز می شود و قسمت زیرین آن را تیره می کند. در نتیجه، بخش های رنگی به طور یکپارچه با مو استتار می شوند و جلوه ای ترکیبی و طبیعی تر می دهند.
هایلایت  سنتی رگه های شدیدی از برش های مو را به شما می دهد و کنتراست قابل توجهی ایجاد می کند .

سه. ناحیه تاثیرپذیر 
بالایاژ شامل برجسته کردن موها از قسمت میانی تا انتها است. در هایلایت سنتی بخش هایی از ریشه تا نوک اشباع می شوند .

چهار. هزینه نگهداری 
بالایاژ به نگهداری طولانی مدت ندارد زیرا می توانید آن را به طور طبیعی رشد دهید. هایلایت سنتی برای حفظ ظاهر مو های شما نیاز به رسیدگی منظم دارند .

پنج . میزان شخصی سازی 
آرایشگران می‌توانند تکنیک بالیاژ را با توجه به چهره و خواسته های شما شخصی‌سازی کنند . از سوی دیگر، هایلایت سنتی فضایی برای شخصی سازی ندارد .

شش . زمان مورد نیاز 
یک بالیاژ ساده میتواند تا ۴۵ دقیقه زمان ببرد اما اگر موهای بلندی دارید و می خواهید بالیاژ لایه ای داشته باشید، ممکن است تا سه ساعت طول بکشد. هایلایت سنتی بسته به شرایط و وضعیت موهای شما ممکن است 1 تا 3 ساعت طول بکشد .

 

 

بالیاژ یا هایلایت ، کدام را انتخاب کنیم؟

انتخاب بین این دو گزینه کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد اما بالیاژ را انتخاب کنید اگر :
هایلایت های ظریف میخواهید 
هیچوقت موهاتو رنگ نکردی 
هزینه نگهداری و رسیدگی کمی میخوای 
پوشش خاکستری طبیعی میخواهید 

هایلایت رو انتخاب کنید اگر :
الگوی رنگی برجسته با کنتراست بالا میخواهید 
یک رنگ موی یکنواخت با چندین سایه برای ظاهری طبیعی میخواهید 
میتوانید منظم به مو های خود رسیدگی کنید .
چه بالیاژ را انتخاب کنید و چه هایلایت های سنتی، رنگ کردن موهایتان می تواند به موهایتان آسیب برساند. علاوه بر این، برنجی بودن می تواند برای موهای رنگ شده مشکل ایجاد کند. در بخش بعدی، نکاتی را برای مراقبت از موهای رنگ شده شما ذکر کرده ایم .

 

 

راهکارهای جلوگیری از آسیب به مو ها و نگهداری از رنگ مو 

یک. مو های خود را مرطوب کنید 
از شامپو هایی استفاده کنید که برای رنگ مو های شما ضرری نداشته باشند . این شامپو ها بدون سولفات هستند و به حفظ رنگ مو کمک میکنند . رنگ مو حاوی مواد شیمیایی است که ممکن است تارهای شما را خشک کند. از نرم کننده  برای مرطوب نگه داشتن موهای خود و بستن کوتیکول ها استفاده کنید .
دو. هر ۳ ماه یکبار برای ترمیم به آرایشگاه بروید 
با اینکه بالیاژ نسبت به هایلایت مراقبت کمتری نیاز دارد ، به این معنی نیست که میتوانید روال عادی مراقبت از مو های خود را انجام ندهید .  برای هر دو تکنیک، برای تقویت، ترمیم و تغذیه موهای خود، برای درمان های هفتگی به آرایشگاه مراجعه کنید .
سه. از شست و شوی مکرر مو هایتان خودداری کنید 
شست و شوی مکرر مو ها میتواند رنگ مو را از بین ببرد و مو های شما را خشک و شکننده کند . در صورت امکان مو های خود را فقط ۱ یا ۲ بار در هفته بشویید . همچنین هر چند وقت یکبار از شامپوی بنفش استفاده کنید تا اسیب آن به حداقل برسد و رنگ آن شاداب بماند
چهار. به مو های خود اهمیت دهید 
موهای خود را در برابر قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید محافظت کنید و از آب کلردار یا نمک دور بمانید. از استفاده از ابزارهای حرارتی خودداری کنید. برای جلوگیری از محو شدن رنگ و اسیب به  موها  از محافظ حرارت و UV استفاده کنید. مراقبت از مو برای کنترل هرگونه آسیب احتمالی به مو پس از هر گونه فرایند شیمیایی مثل رنگ کردن مو ، هایلایت و ... ضروری است .

 

بیشتر بخوانید:3 نوع مختلف مو چیست و چگونه آن را تشخیص دهیم؟

ممکن است در ابتدا تشخیص بین بالیاژ و هایلایت سخت باشد. اما هرچه بیشتر با تفاوت اصلی بین این دو فرآیند رنگ مو آشنا شوید، کار آسان تر می شود.
نقشه راه زیر  را بررسی کنید تا کلیدی ترین تفاوت‌های بین بالیاژ و هایلایت را به همراه چند روتین مراقبتی پس از آن ها درک کنید، 
در بحث بسیار داغ بین جوانب مثبت و منفی بالیاژ در مقابل هایلایت، همه چیز به ترجیحات شخصی یا روند فعلی مو برمی گردد. اگر می خواهید تغییر رنگ موی چشمگیر داشته باشید، هایلایت بهترین راه است. با این حال، اگر می خواهید ظاهر خود را طبیعی نگه دارید، بالیاژ گزینه ایده آلی است. هر دو سبک هایلایت ظاهری متمایز ارائه می دهند. بهتر است گزینه های خود را با یک متخصص باتجربه در میان بگذارید و نوع، کیفیت و بافت موهای خود را قبل از نهایی کردن رنگ موهای خود ارزیابی کنید .

 


سوالات پر تکرار 

دوام کدام بیشتر است ؟ بالیاژ یا هایلایت 
بالایاژ بیشتر از هایلایت دوام می آورد. در حالی که هایلایت ها در عرض ۶ تا ۸ هفته نیاز به ترمیم دارد، بالیاژ ممکن است به طور متوسط ۳ تا ۴ ماه دوام بیاورد .

ایا هایلایت از بالیاژ گرانتر است ؟
خیر، هایلایت ها معمولا در مقایسه با بالیاژ مقرون به صرفه هستند. این به این دلیل است که تکنیک بالیاژ به زمان و تمرکز بیشتری نسبت به فرآیند هایلایت  نیاز دارد .

ایا بالیاژ نسبت به هایلایت ضرر بیشتری دارد ؟
نه، بالیاژ در واقع آسیب کمتری دارد، زیرا در بالیاژ رنگ‌آمیزی از نیمه‌های ریشه تا نوک‌ها انجام می‌شود، بر خلاف هایلایت که مو را از ریشه تا نوک رنگ می‌کند .

ایا بالیاژ برای مو های نازک خوب است ؟
بله. بالیاژ در نقاطی تصادفی در موهای شما هایلایت می کند که باعث ایجاد توهم موهای ضخیم تر می شود، از این رو گزینه مناسبی برای افرادی با موهای نازک است .

ایا بالیاژ یا هایلایت بر روی هر مدل مو و هر رنگی جواب میدهد ؟
بله، بالیاژ یا هایلایت هر دو تکنیک های رنگ کردن مو هستند که با توجه به اینکه از رنگ روشن تری برای هایلایت خود استفاده می کنید، روی همه رنگ ها و انواع مو جواب میدهد .

 

اینفوگرافیک: هرچیزی که باید در مورد هایلایت و بالیاژ بدانید!

 


نکات مهم

چند قسمت از مو به در هایلایت رنگ می شود، در حالی که رنگ مو ظاهری ملایم در بالیاژ به خود میگیرد .

هایلایت از یک روتین ساختاری منظم پیروی میکند ، در حالی که بالیاژ یک تکنیک رنگ کردن دست آزاد است.

در بالیاژ مو از ساقه های میانی تا انتها هایلایت می شود، در حالی که در هایلایت، ریشه تا نوک مو ها رنگ می شود .