آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/02/25 سه شنبه
سبد خرید

رنگ کردن مو یک روش محبوب برای متمایز کردن ظاهر شماست.بعد از اینکه موهایتان را رنگ کردید، باید از موهای خود مراقبت کنید تا مطمئن شوید که رنگ تا حد ممکن دوام می آورد و زنده می ماند.موهای رنگ شده به کمی توجه بیشتر نیاز دارند و اگر شما دوست دارید این رنگ ماندگاری زیادی روی سرتان داشته باشد،پس باید بدانید که چگونه از موهای رنگ شده مراقبت کنید.خوشبختانه راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید این امر را محقق کنید.علاوه بر این، با کمی مراقبت و توجه بیشتر، موهای رنگ شده شما سالم می‌مانند و برای مدت طولانی‌تری شاداب به نظر می‌رسند.با ما همراه باشید تا به شما راز های نگهداری از موهای رنگ شده را بگوییم.

 

 

نکات مراقبتی بلافاصله پس از رنگ کردن مو

 

  • پس از رنگ کردن مو تا 72 ساعت،از شامپو کردن مو بپرهیزید.

 

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که اغلب خانم ها پس از رنگ کردن موهایشان مرتکب می شوند این است که زود موهایشان را می شویند.در نظر داشته باشید که بعد از رنگ زدن مو های خود، بافت کوتیکول درون تار های مو باز می شود. اگر شما بلافاصله بخواهید مو های خود را بشویید، رنگ ها از لایه های باز شده کوتیکول مو، رنگ های تازه شده از روی مو شسته می شود. به همین علت تا سه روز صبر نمایید تا کوتیکول های مو بسته شوند، آن وقت با خیالی راحت اقدام به شست و شو ی مو های خود البته با آب ولرم نمایید.همان طور که در قسمت قبل گفته شد، رنگ زدن مو باعث باز شدن کوتیکول ها تار های مو می شود. به همین علت بعد از سه روز باید اقدام به استفاده از شامپو نمایید. البته به این نکته توجه داشته باشید که هرگز مو های خود را بعد از سه روز با آب داغ نشورید چرا که آب داغ نیز باعث باز شدن کوتیکول مو می شود، به همین علت بهتر است از آب ولرم یا سرد در ابتدا برای شست و شو مو های خود استفاده نمایید.

 

 

دقت کنید شامپوی بدون سولفات با شامپوی مخصوص موهای رنگ شده تفاوت دارد و شما باید حتما از شامپوی فاقد سولفات استفاده کنید.چرا که سولفات ها پاک کننده های قوی ای هستند و استفاده از آن ها باعث از بین رفتن رنگ مو می شود.پس حتما از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید.

 

چگونه از موهای رنگ شده مراقبت کنیم؟

 

  • مرتبا موهایتان را کوتاه کنید.

 

بعد از رنگ کردن موها، حتما هر دو هفته یکبار موهایتان را نوک گیری کنید. این کار به از بین بردن شکاف انتهای تارهای مو کمک می‌کند.شکاف انتهای مو بدلیل باز شدن کراتین ها از هم است.واگر کوتاه نکنید این شکاف تا بالای موهایتان می رود.

 

  • از ماسک مو و روغن های طبیعی استفاده کنید.

 

همانطور که گفتیم موهای رنگ شده نیاز به توجه بیشتری دارد.برای محافظت از موهای خود و کمک به حفظ رنگ ،ماسک مو و روغن آرگان بخشی ضروری از هر روتین مراقبت از مو است. استفاده از ماسک مو می تواند به تغذیه پوست سر و ثابت ماندن رنگ موی شما کمک کند.همچنین استفاده از روغن آرگان می تواند رطوبت کافی را به موهایتان برساند و بدون چرب شدن موهایتان یک لایه محافظ برای موهایتان ایجاد کند.

 

  • از وسایل گرمایشی استفاده نکنید.

 

استفاده از بیش از حد وسایل حرارتی برای خشک کردن و حالت دادن به مو می تواند باعث ایجاد آسیب های جدید در مو های شما شود. حرارت بالا می تواند به راحتی مو های شما را خشک و شکننده نماید. همچنین استفاده ی بیش از حد باعث از بین رفتن رنگ مو و کدر شدن آن خواهد شد.

 

  • اگر هر روز به حمام می روید، بیشتر از نرم کننده به جای شامپو استفاده نمایید.

 

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که هر روز تمایل به حمام کردن دارند، پس بهتر است از شامپو دو تا سه بار در هفته استفاده نمایید و مابقی دفعات حمام رفتن را به شست و شوی مو های خود با نرم کننده بپردازید. علت آن این است که شست و شوی مداوم با استفاده از شامپو، باعث از بین رفتن رنگ مو های شما می شود.

 

بیشتر بخوانید:راهنمای انتخاب بهترین شامپو

 

  • خشک کردن مو های رنگ شده به صورت طبیعی

 

بدون شک یکی از کار هایی که باعث آسیب رسیدن بیش از حد به مو های شما می شود، استفاده از وسایل حرارتی برای خشک کردن و حالت دادن به مو می باشد. بهترین بگذارید مو های شما به صورت طبیعی خشک شود تا درخشندگی و بافت لطیف مو حفظ شود.

 

  • از شامپوی مخصوص مو های رنگ شده استفاده نمایید

 

هرگز از شامپو های معمولی برای شست و شوی مو های رنگ شده استفاده ننمایید چرا که با عث از بین رفتن رنگ موی شما خواهد شد. در نظر داشته باشید که شامپو های با کیفیت مخصوص مو های رنگ شده با داشتن انواع ویتامین، املاح معدنی و پروتئین به سلامت مو های رنگ شده ی بسیار کمک می نماید.

 

  • پیروی از یک رژیم غذایی سالم

 

رژیم غذایی سالم تاثر بسیار مثبتی در روند سلامتی موهایتان دارد و لازم است که تغذیه سالم را در دستور کار خود قرار دهید.

بطور کلی ویتامین C ، ویتامین A ، آهن و بیوتین برای سلامت موها و پوست سر بسیار حیاتی است.ویتامین C در مرکبات،میوه هایی مثل پرتقال و سبزیجات برگ دار به فراوانی یافت می شوند.ویتامین C به جذب آهن در بدن کمک می کند.

آهن مهمترین بخش مراقبت از مو های شماست.آهن در خون وجود دارد و باعث می شود خون رسانی و اکسیژن رسانی به مو ها و پوست سر به خوبی انجام شود.توجه داشته باشید کمبود آهن در بدن باعث ریزش مو می شود.غذاهایی مثل گوشت،سفیده تخم مرغ،پنیر کم چرب،سبزیجات دارای آهن هستند.

بیوتین یک نوع از ویتامین B است که باعث می شود موهایتان براق شود.دقت کنید بیوتین نه تنها برای سلامت مو،بلکه برای سلامت ناخن و پوست هم بسیار واجب است.هویج،زرده تخم مرغو ماهی منابع سرشاری از بیوتین هستند.

و اما ویتامین A که باعث جلوگیری از خشکی مو می شود و برای موهای رنگ شده بسیار توصیه می شود.ویتامین A در اسفناج، هویج، زردآلو، فلفل قرمز و سیب زمینی به فراوانی یافت می شود.

 

  • با موهای خیس به رختخواب نروید.

قبل از رفتن به رختخواب زمان کافی را برای خشک شدن موهایتان بگذارید. خیس بودن موها در هنگام خواب می‌تواند منجر به شکستگی شود.اگر موهایتان بلند است و وقت ندارید آن‌ها را خشک کنید، آن‌ها را ببافید، اما آن‌ها را با کش نبندید. این کار می‌تواند موها را تحت فشار قرار دهد و باعث شکستن تارهای مو در طول شب و هنگام چرخش در هنگام خواب شود.