آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/02/25 سه شنبه
سبد خرید

گره خوردن موها می‌تواند بسیار مشکل ساز باشند، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از گره خوردن موهایتان جلوگیری کنید.در این مقاله با ما همراه باشید تا با راه های جلوگیری از پیچ و تاب خوردن مو آشنا شوید.

استفاده از اتو مو، بیگودی، سشوار و ابزارهای حالت دهنده حرارتی دیگر، روشهای نادرست شستشوی مو، و حتی برخی مدل موها می تواند موهای شما را به موهایی گره خورده تبدیل کند. شانه نکردن یا شستوشی بیش از اندازه مو یکی دیگر از دلایلی است که باعث می‌شود موهایتانگره بخورد. با این حال، اقدامات ساده ای مانند استفاده از محصولات حالت دهنده و برس های مناسب می تواند تارهای موهای شما را هیدراته، صاف و باز نگه دارد.در ادامه با ما همراه باشید تا روش‌های بیشتری را یاد بگیرید.

 

 

در ادامه میخوانید
  • چه چیزی باعث گره خوردن مو می شود؟
  • چگونه از گره خوردن موهای خود جلوگیری کنیم؟
  • نکاتی برای کاهش گره ها
  • اینفوگرافیک|چگونه از گره خوردن موهای خود جلوگیری کنیم؟
  • نتیجه گیری

چه چیزی باعث گره خوردن مو می شود؟

به طور کلی ممکن است چند دلیل وجود داشته باشد که  موهای شما دائماً گره می خورد. بافت مو، دفعات برس زدن مو ها، قرار گرفتن در معرض باد و همچنین سلامت موهای شما همگی عوامل موثری بر گره خوردن موهایتان می باشد.پس چند دلیل اصلی و مهم وجود دارد.

 

  1. کمبود رطوبت مو

هنگامی که موهای شما بدون رطوبت باشد، منجر به اصطکاک و کشش می شود که سپس باعث گره خوردن می شود. لایه‌های بیرونی ساقه موی شما شکسته می‌شود که منجر به ظاهری خشن و آسیب‌دیده می‌شود. کمبود آبرسانی نیز می تواند وضعیت موهای شما را بدتر کند.

 

  1. شانه نکردن موها

برس نزدن روزانه یک تهدید بزرگ برای موهای شماست که در نهایت باعث ایجاد پیچ ​​خوردگی در موها می شود. بدون شانه کردن،چربی یاآلودگی ها می تواند سلامت موهای شما را مختل کند. برخی از افراد فقط انتهای موهای خود را باز می کنند و گره های ریشه را باز نمی کنند. گره‌ زدایی نادرست مو می‌تواند باعث گره‌ها و گره‌های بیشتری شود.

 

 

بیشتر بخوانید:طریقه صحیح شستشوی موها | بهترین روش شستن مو

 

  1. نوک گیری نکردن موها

اگر طولانی مدت موهایتان را کوتاه نکنید منجر به شکافته شدن انتهای موهایتان می شود و هنگامی که موهای شما شکافته شود، قابل ترمیم نیست. خشک می ماند و باعث ایجاد موخوره در موهای شما می شود. تارهای خشک و وز شده و نوک دو شاخه می توانند به راحتی باعث گره خوردگی موها شود.پس از نوک گیری موها هرگز غافل نشوید.

 

  1. با موهای بافته شده بخوابید

خوابیدن بدون بافتن مو ها می تواند منجر به گره خوردن های جدی شود. گره خوردن مو می تواند ناشی از اصطکاک بین تارهای مو باشد. اگر موهایتان راآزاد بگذارید، کوتیکول‌های مو در هنگام خواب روی هم ساییده می‌شوند و باعث گره خوردن موهایتان می شود. یکی دیگر از مهم ترین کار هایی که نباید انجام دهید، رفتن به رختخواب با موهای خیس است. موها زمانی که خیس هستند شکننده تر هستند. می تواند به سرعت وز شود و به راحتی بشکند.

 

 

  1. کوتیکول های آسیب دیده

سشوار کشیدن مداوم می تواند باعث شکستن ساقه های مو و ایجاد اصطکاک و در نتیجه ایجاد گره شود. هنگامی که موهای شما آسیب می بیند، لایه های خارجی آن خراشیده می شود و لایه داخلی در معرض و بدون محافظت باقی می ماند. این کار آسیب به کوتیکول های شما را تسریع می کند.

 

چگونه از گره خوردن موهای خود جلوگیری کنیم؟

یک روتین مناسب مراقبت از مو، که شامل شستشوی منظم مو و استفاده از محصولات موی مناسب می باشد، می تواند به جلوگیری از گره مو کمک کند. این کار باعث می شود بدون آسیب رساندن به موهای خود حالت دهید. در اینجا چند نکته برای جلوگیری از گره خوردن مکرر مو آورده شده است:

 

  1. موهای خودرا با نرم کننده بشویید.

صرفا شامپو زدن موها، خوب نیست. همیشه با استفاده از یک نرم کننده بعد از شامپو شستشوی موهایتان را تمام کنید. این کمک می کند که برس شما بدون هیچ مانعی از بین موهایتان پایین بیاید و گره های ریز را باز کند. نرم کننده موهای شما را صاف می کند و تارهای خشک را به طور موثری نرم می کند. بهتر است قبل از شستن محصول، اجازه دهید چند دقیقه روی موهایتان بماند. استفاده از نرم کننده روی موهایتان رطوبت را مسدود می کند و موهای شما را کمتر درهم می کند. در هنگام استفاده از نرم کننده، همیشه به انتهای موها توجه بیشتری داشته باشید.

 

  1. از شانه دندانه پهن استفاده کنید.

این یکی از بهترین ترفندهای داشتن موهای سالم و بدون گره است. برس ها می توانند ساقه ی مو را اذیت و باعث آسیب بیشتر مو شوند. درعوض، از یک شانه دندانه‌دار پهن استفاده کنید، زیرا بدون کشیدن بیش از حد موهایتان، گره‌ها را به طور موثرتری از بین می‌برد. همیشه از انتها شروع کنید و تا ریشه ها ادامه دهید.

همیشه قبل از دوش گرفتن موهای خود را برس بزنید. این کار از گره خوردن موهای شما هنگام شستن آن جلوگیری می کند. علاوه بر این، موهای خود را زمانی که خیس هستند، برس نزنید چرا که بیشتر در معرض شکستگی هستند.

 

 

  1. موهایتان را با آب سرد بشویید.

این یک گام ساده و در عین حال موثر است. دوش آب داغ کوتیکول های مو را باز می کند که منجر به گره خوردن و وزشدن موهایتان می شود. شستن موهایتان با آب سرد در انتهای حمام، کوتیکول موهای شما را می بندد و از شکستن و گره خوردن جلوگیری می کند. 

 

  1. با حوله تنها آب اضافی موهایتان را بگیرید.

خشک کردن شدید موهای خود با حوله بلافاصله پس از حمام می تواند باعث ریزش و شکستگی مو شود. همچنین ساختار کوتیکول های مورا به هم می زند و در نتیجه نوک آن ها شکافته شده و موها وز می شوند. در عوض، موهای خود را به آرامی با یک حوله فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و اجازه دهید در هوا خشک شوند. حوله های میکروفایبر بهترین گزینه برای به دست آوردن نتایج عالی هستند. اگر می خواهید موهای خود را با سشوار خشک کنید، قبل از سشوار، اجازه دهید حدود 80 درصد موها را با هوا خشک کنید

 

  1. موقع خواب از موهایتان حفاظت کنید.

آیا می‌دانستید که هنگام خواب ممکن است موهایتان در هم بپیچد؟ بله، اصطکاک ناشی از تارهای مو می تواند باعث گره و گره خوردن شود. برای مبارزه با این، روی یک روبالشی ابریشمی سرمایه گذاری کنید زیرا باعث اصطکاک نمی شود و از گره خوردن موهایتان جلوگیری می کند. از روبالشی های نخی خودداری کنید زیرا بافت خشن دارند و باعث خشکی و شکستگی موهای شما می شوند.

علاوه بر این، قبل از خواب، موهای خود را آزاد ببافید یا موهای خود را به صورت موی شل ببندید تا از گره خوردن موها جلوگیری کنید.

یک وبلاگ نویس روش کارآمد مراقبت از مو در شب را در پستی به اشتراک گذاشت. این روال شامل پاشیدن موها با مخلوطی از گلاب و روغن نعناع است و سپس برش دادن و استفاده از نرم کننده ها و روغن ها و بستن موها به صورت گره های بانتو. او می نویسد: «من این مراسم را انجام می دهم تا موهایم را مرطوب نگه دارم و دائماً گره نخورم. بعد از تجربه اخیرم با گره زدایی فهمیدم که پیشگیری بهتر از درمان است!! هر طبیعی چه جدید و چه چاشنی شده باید موهای خود را به گونه ای نگه دارد که از گره خوردن آنها در هنگام خواب جلوگیری کند. برای جلوگیری از شکستگی و دردسر آینده ضروری است

بیشتر بخوانید:روغن رزماری و تاثیر آن بر رشد مو | نحوه استفاده،مزایا و معایب روغن رزماری

نکاتی برای کاهش گره ها 

  1. اگر می خواهید از گره خوردن موهایتان در حین ورزش و پیاده روی جلوگیری کنید،آن هارا به صورت بافته یا دم اسبی ببندید.
  2. همیشه قبل از استفاده از شانه از انگشتان خود برای باز کردن گره ها استفاده کنید. این می تواند اندازه گره ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و گره گشایی را کمتر دردناک کند.
  3. موهای خود را هر سه ماه یکبار کوتاه کنید تا از شر موخوره خلاص شوید.
  4. شانه کردن با برس موهای خیس می تواند منجر به ریزش و شکستگی مو شود. در عوض، بلافاصله پس از خروج از حمام، از انگشتان خود برای از بین بردن گره ها استفاده کنید.
  5. بلافاصله پس از شستن موها از نرم کننده استفاده کنید. این کار نه تنها موهای شما را قابل کنترل تر می کند، بلکه موخوره و وز شدن مو را نیز کاهش می دهد.
  6. هر دو هفته یکبار از ماسک های طبیعی خانگی برای حالت دادن به موهای خود استفاده کنید.
  7. برای محافظت از موهای خود در برابر آفتاب، باد، گرد و غبار و آلاینده‌ها، هنگام بیرون آمدن از روسری یا کلاه استفاده کنید.
  8. یک ساعت قبل از شامپو کردن موهای خود را با یک روغن طبیعی چرب کنید.

 

اینفوگرافیک

 

 

نتیجه گیری

 

 

رسیدگی به موها یک بخش بسیار مهم در روتین مراقبتی است.اما باید بدانید این روتین کمی نیاز به اطلاعات درست دارد. دلایل مختلفی به گره خوردن مو کمک می کند، از جمله استفاده نکردن از محصولات مناسب، روش های شستشوی نادرست، ابزارهای حالت دهنده حرارتی، و شانه نکردن یا شستن منظم موها. نکات ذکر شده در مقاله به باز شدن موها و جلوگیری از گره خوردن موهای شما کمک می کند. پیروی از این موارد و حفظ یک روال مراقبت از مو به راحتی به شما کمک می کند از موهای خود مراقبت کنید.