آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/04/17 یکشنبه
سبد خرید


  • تکنیک بالیاژ چیست و چگونه انجام می شود؟
  • تکنیک آمبره
  • تفاوت های آمبره و بالیاژ
  • هزینه رنگ کردن مو با تکنیک بالیاژ و آمبره
  • کدام تکنیک برای موهای شما مناسب تر است؟
  • کلام پایانی

 

تکنیک بالیاژ چیست و چگونه انجام می شود؟

بالیاژ Balayage نام یک تکنیک حرفه ای رنگ مو است که جلوه های هایلایت بسیار طبیعی و ظریفی ایجاد می کند. کلمه بالیاژ از یک واژه فرانسوی نشات گرفته است و نحوه اعمال رنگ به صورت جارویی را بیان می کند. به عبارت دیگر چیزی که باعث می شود این تکنیک جلوه ای مدرن و طبیعی ایجاد کند شیوه ای است که آرایشگر شما رنگ را به صورت دستی بر روی موها قرار می دهد.
تکنیک بالیاژ برای ایجاد قسمت های برجسته و طبیعی در کنار قسمت های کم رنگ تر است که با سلیقه های مختلف سفارشی سازی می شود. زیبایی این تکنیک به تفاوت های رنگی ظریف در مو مربوط می شود.این تکنیک را می توانید برای هر رنگ مو، از موهای بلوند گرفته تا موهای قرمز و موهای قهوه ای استفاده کنید. این روش رنگ کردن بیشتر برای موهای بلند و متوسط توصیه می شود.با توجه به اینکه بالیاژ توسط آرایشگر با دست انجام می شود می تواند انواع مدل های خلاقانه را ایجاد کند و با رنگ ها و مدل های مختلف ترکیب شود. برای موهای تیره اغلب از فویل استفاده می شود تا گرمای بیشتر بتواند روند کار را تقویت کند.

 

 



تکنیک آمبره

تکنیک آمبره به تازگی بسیار محبوب شده است و نسبت به قبل بسیار ظرفیت تر شده و ترکیبی به نظر می رسد. واژه آمبره ریشه فرانسوی دارد و به معنای سایه است. در این تکنیک رنگ کردن مو یک افکت سایه روشن ایجاد می کند که به طور معمول سایه تیره‌تر در بالای ریشه و سایه روشن‌تر در پایین قرار می گیرد اما برخی اثر مخالف را ترجیح می دهند.
در این تکنیک رنگ در ابتدا بر انتهای مو تاثیر می گذارد و با انتقال از ریشه به ساقه رنگ روشن و متضاد استفاده می شود. زیبایی این روش بیشتر به تضاد رنگ های ریشه و ساقه مو و جدایی واضح بین آن ها مربوط می شود. به طور کلی ریشه مو در این مدل تیره تر است یا رنگ طبیعی مو را نشان می دهد این تکنیک برای مو های بلند و متوسط مناسب تر است.

 



تفاوت های آمبره و بالیاژ

به طور کلی اصلی ترین تفاوت این است که بالیاژ تکنیکی برای اعمال رنگ بر روی مو ها است در حالی که آمبره نوعی سبک و افکت ایجاد می کند. آمبره با خطوط افقی که روشن تر اعمال می شوند به سمت بالا مخلوط می شود ولی بالیاژ قسمت های عمودی کوچکتری را جدا کرده و سپس رنگ روی سطح مو پخش می شود.
قرار دادن رنگ مو در روش آمبره به صورت تدریجی است و در مقابل در روش بالیاژ بیشتر به صورت جارویی انجام می شود. یکی از رایج ترین تفاوت های این دو روش این است که آمبره انتهای روشن و بالیاژ رنگ های تیره تری ایجاد می کند.
فراموش نکنید که پس از رنگ کردن مو ها باید از محصولات مراقبت موی مناسب استفاده کنید تا از مو های خود محافظت کنید. توصیه می کنیم که محصولات مراقبتی فاقد سولفات را انتخاب کنید تا مو های درخشنده تر و شاداب تری داشته باشید.
درک درست تکنیک ها و شناخت بهتر باعث می شود که چیزی که واقعا به دنبال آن هستید را پیدا کنید و بتوانید برای آرایشگر خود به درستی خواسته خود را توضیح دهید تا نتیجه نهایی رضایت بخش باشد.

 


بیشتر بخوانید:راهنمای خرید رنگ مو مناسب برای جلوگیری از آسیب دیدن موها

هزینه رنگ کردن مو با تکنیک بالیاژ و آمبره

ممکن است آمبره هزینه بالاتری نسبت به بالیاژ داشته باشد ولی قیمت نهایی با توجه به عوامل مختلفی بیان میشود. هزینه آمبره یا بالیاژ کردن مو ها در قدم اول به اندازه مو های شما بستگی دارد. بدیهی است که قیمت قیمت رنگ کردن موهای کوتاهتر و متوسط کمتر از موهای بلندتر خواهد بود.
نوع مدلی که انتخاب می کنید به طور مثال هایلایت کردن کامل یا جزئی بر هزینه تاثیر گذار است. هزینه های دکلره کردن و درمان های مو نیز ممکن است باعث بالا رفتن قیمت شود. همچنین تراکم و حجم مو نیز از عوامل موثر بر قیمت است چون می تواند باعث مصرف رنگ و محصولات بیشتری شود و زمان بیشتری از آرایشگر می گیرد.
شما می توانید برای تعیین هزینه دقیق با آرایشگر خود صحبت کنید و مدل مد نظر خود را نشان دهید تا قیمت را جویا شوید. آرایشگر با بررسی مو های شما و مدلی که می خواهید هزینه دقیق را پیش از رزرو به شما می دهد.

 


کدام تکنیک برای موهای شما مناسب تر است؟

در پاسخ به این سوال که کدام تکنیک آمبره یا بالیاژ مناسب شما است؟ باید بگوییم که این فقط به خودتان بستگی دارد و شما می توانید هر یک از این دو ظاهر را امتحان کنید. هر دو تکنیک برای انواع مو ها و بافت ها زیبا به نظر می رسند و شما می توانید در رنگ های دلخواه خود هر کدام را امتحان کنید.
جالب است بدانید که این دو تکنیک حرفه ای حتی می توانند با هم روی هر رنگ مویی که شما بخواهید مورد استفاده قرار گیرند. به عبارت دیگر تکنیک بالیاژ می تواند برای ایجاد یک افکت بر روی آمبره استفاده شود.
در نهایت انتخاب اینکه کدام برای شما مناسب تر است واقعا به ظاهری که قصد دارید به آن برسید بستگی دارد. در صورتی که آرایشگر شما حرفه ای باشد فرقی نمی‌کند شما به دنبال رنگ‌های بلوند، سبزه، قرمز، رزگلد یا رنگ‌های روشن باشید می توانید افکت رنگی که می خواهید را ایجاد کنید.
در صورتی که ظاهری طبیعی تر و زیبایی ظریف را می پسندید ممکن است ترجیح شما بالیاژ باشد. بالیاژ تقریبا برای هر مدل مویی زیبا و تطبیق پذیر است. آمبره بیشتر برای برجسته کردن رنگ موی طبیعی شما یا ایجاد ظاهری ساده و طبیعی با رنگ های متضاد است. بهتر است بدانید که تکنیک آمبره نیاز به دکلره کردن مو ها دارد و اگر مو های خشک و آسیب دیده ای دارید ممکن است باعث آسیب شدید به مو ها شود.
 بهترین راه برای دریافت نتیجه رضایت بخش این است که عکس مدل مرجع را به آرایشگر خود نشان دهید و با او مشورت کنید. با مراقبت مناسب و رعایت نکات محافظت از مو ها این تکنیک ها می توانند تا بیش از 3 ماه دوام داشته باشند. مراقبت صحیح از مو ها و توجه به نکاتی که آرایشگر شما ذکر کرده است می تواند باعث افزایش ماندگاری آمبره یا بالیاژ شود.

 


بیشتر بخوانید:سیر؛راه حلی برای درمان شوره سر | روش استفاده،مزایا وخطرات

کلام پایانی

بالیاژ یک تکنیک رنگ کردن مو است تا حالتی سایه روشن ایجاد کند در حالی که آمبره یک روند رنگ آمیزی با دو رنگ است. شما باید قبل از تصمیم نهایی تفاوت تکنیک های موجود را بدانید تا بتوانید بهترین انتخاب را متناسب با مدل مو ها و سلیقه خود داشته باشید و فراموش نکنید در مورد انتخاب رنگ با آرایشگر مشورت کنید.امیدواریم مطالعه این مقاله تمام ابهامات شما را در مورد تکنیک های بالیاژ و آمبره به طور دقیق برطرف کرده باشد.