آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/05/05 جمعه
سبد خرید
  • تکنیک بالیاژ مو چیسـت؟
  • مزایای بالیاژ نسبت به تکنیک های دیگر رنگ کردن مو
  • بالیاژ چگونه عمل می کند؟
  • برای انجام بالیاژ مو به چه وسایلی احتیاج داریم؟
  • عوامل تاثیر گذار در انتخاب رنگ مو بالیاژ
  • چگونه از موهای بالیاژ شده مراقبت کنیم؟

تکنیک بالیاژ مو چیسـت؟

 


تکنیک رنگ کردن بالیاژ مو یکی از محبوب‌ترین روش‌های رنگ کردن مو است که به صورت دستی انجام می‌شود.در این تکنیک، رنگ مو برای دو سوم پایینی موهایتان اعمال می شود و ریشه دست نخورده باقی می ماند برای همین این تکنیک بسیار برای مراقبت از مو مناسب است.در این تکنیک،بخش‌های پایین مو می تواند روشن تر باشد و قسمت های بالای مو تیره تر باشد.دو مورد از مهمترین مزیت این روش این است که ظاهر فوق العاده طبیعی به موهایتان می دهد و چون بطوری طبیعی رشد می کند دیگر لازم نیست نگران رشد ریشه ی موهایتان باشید.در این مقاله، به شما توضیح داده می‌شود که چگونه این تکنیک انجام می‌شود، چه موادی برای آن لازم است، چگونه می‌توانید رنگ بالیاژ مناسبی برای موهای خود انتخاب کنید و چگونه می‌توانید مراقبت از موهای رنگ شده بالیاژ خود باشید.

 

مزایای بالیاژ نسبت به تکنیک های دیگر رنگ کردن مو

 

 

ظاهر طبیعی: بالیاژ باعث ایجاد یک ظاهر طبیعی و جذاب بر روی موهایتان می شود. در این تکنیک، رنگ به طور ناهمگن و ب الگوی منحصر بفردی بر روی موها اعمال می شود که باعث می شود رنگ موها طبیعی به نظر بیاید.
حفظ سلامت موها: بالیاژ باعث کاهش تماس رنگ با پوست سر و ریشه مو شده و باعث حفظ سلامت و قدرت موها می شود. در این روش، رنگ روی موها قرار می گیرد و نه روی پوست سر.
تغییر دوام: بالیاژ باعث تغییر دوام رنگ مو می شود. در این روش، رنگ در بخش‌هایی از موها قرار می گیرد و بخش‌هایی از موها رنگ نمی شوند.در بالیاژ مو، رنگ بر روی موها برای مدت طولانی‌تری حفظ می شود و نیاز به تجدید رنگ کمتر می شود.
تنوع در طرح‌ها: با استفاده از بالیاژ، می توان به طور طبیعی و بدون استفاده از ترکیبات شیمیایی، تغییراتی در ظاهر موها ایجاد کرد. می توان با استفاده از این تکنیک، طرح های مختلفی از جمله بالیاژ کلاسیک، بالیاژ فانتزی و غیره را بر روی موها ایجاد کرد.
مدت زمان انجام کم:تکنیک بالیاژ مو یکی از تکنیک‌های سریع و آسان رنگ کردن مو است.

بیشتر بخوانید:راهنمای انتخاب رنگ موی مناسب | راهنمای کامل مراقبت از موهای رنگ شده

بالیاژ چگونه عمل می کند؟

 


در این روش، رنگ برای بخش‌هایی از موها که می‌خواهید آنها را بالیاژ کنید، از ریشه تا انتهای موها نمی‌رود و به همین دلیل، تغییر رنگ موهای شما به طور طبیعی ایجاد می‌شود.برخلاف رنگ موی عادی که در قسمت های مشخصی از موها اعمال می شود، بالیاژ به صورت بیشتر بر روی انتهای موها اعمال می شود.برای انجام بالیاژ، ابتدا بخش هایی از موها که می خواهید رنگ بگیرند، با استفاده از برس و شانه مرتب شده و سپس روی فویل قرار می گیرند. سپس رنگ بالیاژ به کمک فرش ضخیم بر روی فویل قرار داده می شود و سپس فویل بسته شده و روی سر موکن قرار داده می شود تا رنگ بالیاژ به خوبی در موها نفوذ کند.

زمان نگه داشتن فویل و رنگ بستگی به نوع مو و رنگ مورد نظر دارد. پس از اتمام زمان مورد نظر، فویل باز می شود و موها با آب شسته می شوند تا رنگ بالیاژ تمیز شود. سپس موها با شامپو و محصولات نرم کننده شسته می شود.

 

برای انجام بالیاژ مو به چه وسایلی احتیاج داریم؟

 


رنگ مو
اکسیدان
پودر دکلره
فویل
برس

 

عوامل تاثیر گذار در انتخاب رنگ مو بالیاژ

 


1-رنگ موی طبیعی خود را در نظر بگیرید.
اگر موهای بلوند دارید، بهترین گزینه برای شما رنگ های بلوند است.اگر موهای تیره تری دارید، هایلایت های قهوه ای، کاراملی، شکلاتی و دارچینی را در نظر بگیرید.

2-رنگ پوست خود را در نظر بگیرید.
رنگ پوست شما یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید در انتخاب رنگ مو بالیاژ در نظر بگیرید. اگر رنگ پوستی متوسط ​​دارید، رنگ‌هایی با ته رنگ گرم مانند بلوند عسلی، قهوه‌ای شکلاتی و قهوه‌ای قهوه‌ای انتخاب کنید.

  • بلوندهای بژ معمولاً ماهیت خنثی دارند و مخصوصاً برای افرادی که رنگ‌های روشن با ته رنگ صورتی می خواهند جذاب است.

 

چگونه از موهای بالیاژ شده مراقبت کنیم؟

 

 

1-هر روز موهای خود را نشویید: شستن بیش از حد موها می تواند روغن طبیعی آن را از بین ببرد و باعث خشکی و شکننده شدن موها شود. سعی کنید موهای خود را یک روز در میان یا هر دو روز یکبار بشویید..

2-روغن مو را به انتهای موهایتان بمالید:استفاده از روغن های مو مثل روغن آرگان به انتهای موهایتان می تواند باعث جلوگیری از نازک شدن موهایتان شود و موهایتان را سالم نگه دارد.

3-از استفاده زیاد از ابزار های گرمایشی بپرهیزید: ابزارهای حالت دهنده حرارتی می توانند به موهای شما آسیب بزنند، به خصوص اگر زیاد از آنها استفاده کنید.هنگام استفاده از آنها از اسپری محافظ حرارتی مو استفاده کنید.

  • به یاد داشته باشید که همیشه با آرایشگر خود برای توصیه های شخصی بر اساس نوع و رنگ موهای خود مشورت کنید.

 

بیشتر بخوانید:با 6 تا از بهترین رنگ ها برای پوشاندن موهای خاکستری آشنا شوید

 

آموزش تکنیک بالیاژ مو: