آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/05/06 شنبه
سبد خرید

شامپوهای آبرسان و روغن های طبیعی کلید نرمی و تغذیه مو هستند .
حالت دادن مکرر موها از طریق سشوار کشیدن، استفاده از مواد شیمیایی و حالت با استفاده از حرارت می تواند نیاز به رطوبت مو را افزایش دهد و مو های شما را خشک کند . هرچند این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا سریعاً ظاهر موهایتان را بهبود دهید.اما این موارد باعث می شود موهای شما را خشک شوند، منجر به شکستگی یا شکافتن موهایتان شوند و به آن آسیب برسانند . بنابراین ، چگونه می توانید سلامت پوست و موی خود را بهبود  دهید ؟ 
مرطوب نگه داشتن موهایتان می تواند این کار را برای شما انجام دهد . با این حال ، برای جلوگیری از آسیب بیشتر به موهای شما ، این مراقبت ها باید به روش صحیح انجام شوند . این مقاله شما را با دلایل خشکی مو ، بهترین راه‌های مرطوب کردن آن‌ها و برخی درمان‌های خانگی برای حفظ سلامت آن آشنا می‌کند.


در این مقاله :
دلایل خشک شدن مو .
بهترین راه ها برای مرطوب کردن مو  .
درمان به روش خانگی  برای مدیریت مو های خشک .
نقشه راه تصویری : بهترین روش های درمان خانگی برای مرطوب کردن موهای خشک .


دلایل خشک شدن مو ها 

 

 

دلایل مختلفی برای خشکی مو وجود دارد . اگر پوست سرتان چربی کافی تولید نکند ، ممکن است موهایتان خشک شود . با افزایش سن ، تولید چربی شروع به کاهش می کند . این وضعیت مو های شما را به سمت خشک و شکننده شدن هدایت میکند .
عوامل دیگری که میتواند باعث خشک شدن مو ها شوند :

یک . استفاده بیش از حد از ابزارهای حالت دهنده : گرمای ناشی از ابزارهای حالت دهنده مانند  بیگودی ، اتوی مو و سشوار ، رطوبت طبیعی موهای شما را از بین می برد و باعث خشکی آن ها می شود. رنگ کردن و استفاده از روش های درمانی شیمیایی نیز اغلب به خشکی و شکنندگی مو ها کمک می کند .

دو . شست و شوی مکرر مو ها با شامپو : شامپو زدن مکرر می تواند رطوبت مو های شما را از بین ببرد و مو های شما را خشک کند . مواد شیمیایی  موجود در شامپو ها می توانند به موهای شما آسیب برساند و باعث وز شدن مو های شما شود . همچنین استفاده نکردن از نرم کننده بعد از شامپو می تواند موهای شما را خشک و شکننده کند و آن ها را کدر و بی روح جلوه دهد .

سه . شرایط سخت محیطی : قرار گرفتن موهای شما در معرض باد ، آفتاب ، کلر و شرایط سخت آب و هوایی می تواند باعث کدر شدن ، خشک شدن و شکنندگی مو های شما شود .

چهار . شانه زدن غیر اصولی : برس های فلزی با موهای نامنظم می توانند موهای شما را خشک کرده و منجر به شکستگی شوند .

این روش های ساده و در عین حال موثر را انجام دهید تا یاد بگیرید چگونه موهای خود را مرطوب کنید و موهای نرم و شادابی داشته باشید .

 

بیشتر بخوانید:بالیاژ و هایلایت کردن مو | کدام تکنیک برای شما مناسب تر است؟

 

 

بهترین روش های مرطوب کردن مو ها 

یک . از شامپو ها و نرم کننده های مرطوب کننده استفاده کنید .

از شامپوهای آبرسان و نرم کننده های مناسب برای نوع موهای خود استفاده کنید . همچنین می‌توانید نرم‌کننده‌ ها یا مرطوب‌کننده ‌های مو را انتخاب کنید که رطوبت بیشتری به موهای شما می ‌دهد . این محصولات می توانند رطوبت از دست رفته موهای خشک شما را جبران کرده و به تغذیه آن ها کمک کنند .


دو . مو های خود را با آب سرد بشویید .

شستشوی مو با آب داغ می تواند رطوبت و چربی طبیعی آن را از بین ببرد . این کار موهای شما را خشک ، وز و شکننده می کند . آب سرد رطوبت مو و منافذ پوست سر را می‌بندد و از ورود کثیفی و ناخالصی‌ها جلوگیری می‌کند .


سه . یک سرم آب رسان به روتین مراقبتی روزانه خود اضافه کنید .

سرم ‌های آبرسان مو کمک می‌کنند موهای شما مرطوب بمانند و از آسیب‌های ناشی از بیگودی ، اتوی مو و سشوار محافظت کنند . سرم های آبرسان موخوره را کاهش داده و موهای شما را براق و صاف می کنند . پس از شامپو زدن و حالت دادن به مو های مرطوب ، سرم های آبرسان را روی مو های مرطوب خود بمالید . شما همچنین می توانید از آن به عنوان یک روتین نهایی بر روی رشته های خشک و حالت دار استفاده کنید تا درخشندگی فوری را به آن اضافه کنید .


چهار . از شامپو های خشک استفاده کنید .

شامپو زدن روزانه باعث خشکی مو می شود . به جای شستن مرتب موهایتان ، از شامپوهای خشک برای  شستشو استفاده کنید تا موهایتان شاداب شود و از تجمع چربی روی پوست سرتان جلوگیری شود . زمانی که تار های موی شما احساس چرب شده و انتهای آن به رطوبت نیاز دارد ، از شامپوی خشک استفاده کنید . 


پنج . استفاده از وسایل حرارتی را محدود کنید .

ابزارهای حالت دهنده حرارتی می توانند مو های شما را خشک کنند . اگر نمی توانید به طور کلی از آنها اجتناب کنید ، از آنها در خنک ترین حالت استفاده کنید و برای جلوگیری از سرخ شدن موهایتان از یک محافظ حرارتی استفاده کنید . از محصولات حالت دهنده بدون حرارت مانند اسپری های مو ، موس مو و ژل برای جلوگیری از آسیب و هیدراته نگه داشتن موهایتان استفاده کنید .


شش . از ماسک مو های حالت دهنده استفاده کنید .

درمان هفتگی ماسک مو یک اقدام عالی برای حفظ سلامت کلی مو های شما است . ماسک مو با مواد مغذی مانند عسل و زرده تخم ‌مرغ می‌تواند مو های خشک را مرطوب کند ، درخشندگی بیشتری به موها بدهد و مو ها را نرم کند . این یکی از بهترین مرطوب کننده های مو است که می توانید در خانه تهیه کنید . این درمان ، موهای آسیب دیده را ترمیم می کند و تار های مو را حالت می دهد . همچنین می توانید برای آب رسانی و لطافت بیشتر ، از روغن مو یا سرم های آب رسان استفاده کنید  .


هفت . از روغن های مغذی مو استفاده کنید .

موهای خشک و شکننده به دلیل کمبود رطوبت در خطر ابتلا به استاتیک هستند. روغن های نارگیل ، بادام ، آرگان و زیتون می توانند به مرطوب کردن رشته های مو های  شما کمک کنند . چند قطره از هر یک از این روغن ها را به انتهای خشک موهای خود بمالید و به آرامی شانه کنید . همچنین می‌توانید این روغن‌ها را روی طول مو های خود ماساژ دهید تا آنها را صاف کرده و موخوره را از بین ببرید .
همچنین می‌توانید موهایتان را مرتب کنید ، از حوله‌های میکروفیبر استفاده کنید و از یک رژیم غذایی مغذی پیروی کنید تا رطوبت طبیعی موهایتان حفظ شود .

اکنون که ایده ای در مورد نحوه مرطوب کردن موها دارید ، به دنبال چند روش خانگی برای حفظ رطوبت موها بروید . برای اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید . 

 

بیشتر بخوانید:طریقه صحیح شستشوی موها | بهترین روش شستن مو

درمان به روش DIY  برای درمان مو های خشک

روغن نارگیل 

خواص مرطوب کنندگی روغن نارگیل از ریزش پروتئین مو جلوگیری می کند . این کار موهای شما را نرم ، هیدراته و انعطاف پذیر نگه می دارد . 


مراحل :

یک . موها و پوست سر خود را به آرامی با روغن نارگیل به مدت چند دقیقه ماساژ دهید .
دو . به مدت یک ساعت مو های خود را نشویید .
سه . موهای خود را با یک شامپوی ملایم شست و شو دهید . با یک نرم کننده مرطوب کنید .
چهار . این کار را یک یا دوبار در هفته انجام دهید . 

 

 موز و روغن زیتون 

وسایل مورد نیاز : 

یک عدد موز رسیده 
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون 

 

مراحل : 

یک . موز و روغن زبتون را باهم مخلوط کنید . 
دو . خمیر به دست آمده را روی پوست و مو های مرطوب خود بمالید . 
سه . اجازه دهید قبل از شست و شو ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی مو های شما بماند . 
چهار . این کار را یک بار در هفته انجام دهید .

 

 روغن تخم کدو و عسل 

عسل یک مرطوب کننده عالی است و در فرمولاسیون نرم کننده های مو استفاده می شود . روغن دانه کدو تنبل می تواند به جلوگیری از ریزش مو کمک کند . 


وسایل مورد نیاز :

یک قاشق غذاخوری روغن تخم کدو تنبل 
دو قاشق غذاخوری عسل
دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل 


مراحل :

یک . دانه کدو تنبل و روغن نارگیل را با عسل مخلوط کنید .
دو . این مخلوط را روی مو های خیس خود بمالید . 
سه . بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی مو هایتان بماند و سپس با یک شامپوی ملایم مو های خود را بشویید و از نرم کننده مو استفاده کنید . 
چهار . این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید . 

 

کره شیا 

کره شیا دارای خواص نرم کنندگی عالی است که می تواند موهای خشک و آسیب دیده را درمان کند .

وسایل مورد نیاز :

یک یا دو قاشق غذاخوری روغن شیا 

مراحل :

یک . کره شیا را گرم کنید و پوست سر و موهای خود را به آرامی با آن ماساژ دهید .
دو . بگذارید 30-60 دقیقه بماند .
سه . موهای خود را با یک شامپو ملایم بشویید و از نرم کننده استفاده کنید  .
چهار . این کار را 1-2 بار در هفته انجام دهید .

 

آلوئه ورا و اسطوخودوس

آلوئه ورا دارای اثرات محافظت کننده نور است که می تواند به جلوگیری از آسیب مو ناشی از اشعه های مضر خورشید کمک کند  . روغن اسطوخودوس می تواند به رشد مو های شما کمک کند در حالی که مو های شما  در تمام طول روز بوی خوش می دهد .

 

وسایل مورد نیاز : 

 ¼ فنجان ژل آلوئه ورا
1 فنجان آب
2-3 قطره روغن اسطوخودوس

مراحل :‌

یک . ژل آلوئه و آب را با هم مخلوط کنید .
دو . روغن اسطوخودوس را به این ترکیب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید .
سه . این مخلوط را به یک بطری اسپری منتقل کنید .
چهار . آن را روی موها و پوست سر خود اسپری کنید .
پنج . این کار را روزانه یا در صورت نیاز تکرار کنید .

 

تخم مرغ خام و روغن زیتون 

روغن زیتون حاوی اولئوروپئین است که باعث رشد مو های شما می شود . تخم مرغ سرشار از چربی و پروتئین است که مو را تغذیه و مرطوب کرده و آن را صاف و ابریشمی می کند 


وسایل مورد نیاز :

یک تخم مرغ خام 
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون 


مراحل : 

یک . تخم مرغ و روغن زیتون را با هم مخلوط کنید .
دو . این مخلوط را به مو و پوست سر خود بمالید .
سه . سر خود را با حوله بپوشانید و 30-60 دقیقه صبر کنید .
چهار . موهای خود را با یک شامپو ملایم آبکشی کرده و از نرم کننده استفاده کنید  .
پنج . این کار را یک بار در هفته انجام دهید .


اینفوگرافیک : بهترین روش های درمان خانگی برای مرطوب کردن موهای خشک

آیا سلامت موهای خود را با درمان های شیمیایی و حرارتی در معرض خطر قرار دادید ؟ در حالی که اینها ممکن است شما را شیک نشان دهند ، شما همچنین باید به موهای  خود را برای سالم نگه داشتن آنها رسیدگی کنید . رطوبت کلید سلامت مو است . از این روش های ساده خانگی برای بهبود رطوبت مو و حفظ رطوبت آن استفاده کنید

.

کلام پایانی

موهای خشک در معرض شکستگی و دو شاخه شدن در انتهای مو هستند . در چنین شرایطی ، مرطوب کردن مو به مبارزه موثر با آسیب های احتمالی کمک می کند . با این حال ، دلایل خشکی مو بسیار زیاد است ، مانند تکنیک های بد شانه زدن ، شامپو زدن مکرر ، شرایط محیطی و استفاده منظم از وسیله های  حالت دهنده . بنابراین برای به حداقل رساندن خشکی ، از شامپوی مرطوب کننده استفاده کنید و موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید . استفاده منظم از سرم های آبرسان مو ، شامپوی خشک ، استفاده از روغن مو ، به حداقل رساندن استفاده از وسیله های  حالت دهنده ، شامل ماسک مو می تواند به طور موثری مو ها را مرطوب کند . شما می توانید از هر روشی که در بالا ذکر شد برای افزایش سطح رطوبت موهای خود استفاده کنید .