آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/05/06 شنبه
سبد خرید

 

  • معرفی بهترین روغن ها برای درمان شوره سر
  • علت ایجاد شوره سر چیست؟
  • برخی از علل رایج ایجاد شوره سر عبارتند از:
  • روغن های مفید برای شوره سر
  • طریقه استفاده از روغن برای درمان شوره سر
  • نکات قابل توجه  قبل از خرید روغن ضد شوره 
  • چه  زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟
  • اینفوگرافیک | معرفی ۶ تا از بهترین روغن ها برای درمان شوره سر 
  • کلام نهایی
  • سوالات متداول

 

معرفی بهترین روغن ها برای درمان شوره سر


به لطف روغن های مغذی ساخته شده از نارگیل، رزماری، ریحان و...، دیگر شاهد شوره سر نخواهید بود.
روغن های مو یک درمان ایمن، طبیعی و موثر برای شوره سر می باشند و خطرات کمتری نسبت به اکثر محصولات تجاری که حاوی مواد شیمیایی هستند، دارند. آنها به موها آسیب نمی رسانند و پوست سر را نیز خشک نمی کنند. در ادامه روغن هایی را که می توانید برای درمان و پیشگیری از شوره سر استفاده کنید را معرفی کرده ایم.

 

علت ایجاد شوره سر چیست؟

جالب است بدانید، شوره سر در زمستان ها که هوا سرد و خشک است، شایع تر می شود. شناسایی علل شوره سر برای انجام درمان مناسب ضروری است. 


برخی از علل رایج ایجاد شوره سر عبارتند از:

•    تحریک پوست سر و ترشح بیش از حد روغن های پوست سر (به این بیماری درماتیت سبورئیک نیز گفته می شود) می تواند منجر به شوره سر شود.
•    تجمع سلول های مرده در پوست سر، موجب بروز شوره و خارش می شود.
•    رشد بیش از حد سلول های پوست سر می تواند منجر به تشکیل مالاسزیا شود، این نوعی مخمر است که تحریک پوست سر را تشدید می کند.
•    برخی از محصولات مراقبت از مو که حاوی مواد شیمیایی هستند ممکن است درماتیت پوست سر را بدتر کنند.
علت شوره سر هر چه که باشد، اغلب می توانید آن را با بهترین روغن های مو برای شوره سر، درمان کنید. 

 

 

روغن های مفید برای شوره سر

افرادی که می خواهند از محصولات موی مبتنی بر مواد شیمیایی اجتناب کنند، بیشتر به سراغ روغن های گیاهی می روند. استفاده از این روغن ها برای شوره سر نیز می تواند ایده خوبی باشد زیرا تار موها را صاف می کند، ریزش مو را کاهش می دهد، رشد مو را بهبود می بخشد، تغذیه مو را تامین می کند و در نهایت از پوست سر محافظت می کند.
برخی از بهترین روغن ها برای شوره سر عبارتند از:


1.    روغن نارگیل
روغن نارگیل به مرطوب شدن پوست سر و بهبود سلامت مو کمک می کند. همچنین قارچ هایی که ممکن است باعث شوره سر شوند را کاهش می دهد.

 


2.    روغن رزماری
می توانید از روغن رزماری برای شوره سر استفاده کنید زیرا دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده خاصی است. همچنین به عنوان یک عامل ضد قارچ عمل می کند. برخی معتقدند که ممکن است به کاهش خارش پوست سر نیز کمک کند.

 


3.    روغن ریحان
روغن ریحان با تقطیر با بخار آب استخراج می شود. این روغن می تواند شوره سر را کاهش داده و به درمان ریزش مو و خارش پوست سر، کمک کند. 

 

 

بیشتر بخوانید:سیر؛راه حلی برای درمان شوره سر | روش استفاده،مزایا وخطرات
4.    روغن درخت چای
روغن درخت چای دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی بوده و می تواند به از بین بردن شوره و تحریک پوست سر کمک کند .

 


5.    روغن بادرنجبویه
روغن بادرنجبویه به خوبی می تواند شوره سر را تسکین داده و از بروز مجدد آن جلوگیری کند.

 


6.    روغن نعناع فلفلی
روغن نعناع دارای خواص ضد میکروبی قدرتمندی بوده و می تواند به درمان شوره سر کمک کند.

 


موارد گفته شده، روغن های گیاهی شناخته شده ای برای کمک به درمان شوره سر می باشند. در بخش بعدی به نحوه استفاده از این روغن ها می پردازیم.


طریقه استفاده از روغن برای درمان شوره سر:

استفاده از روغن موی ضد شوره ساده است. فقط کافیست چند قطره از روغن را با انگشتانتان روی پوست سر ماساژ دهید. می توانید روغن را یک شب روی موهای خود بگذارید یا قبل از شستن 1 تا 2 ساعت آن را روی موهای خود نگه دارید. در کل روغن باید حداقل 30 دقیقه بر روی موهایتان بماند.
بعد استفاده از روغن موی ضد شوره چه کاری انجام دهیم؟

•    موهای خود را هنگام شانه کردن نکشید. موهایی که تحت درمان با روغن قرار می گیرند ممکن است ضعیف باشند. درنتیجه کشیدن مو باعث شکستگی در تارها می شود. 
•    از بستن موهای خود به حالت سفت با کش مو خودداری کنید. به دم اسبی یا بافته های تنگ نه بگویید. اگر می‌خواهید موهایتان را جمع کنید، کافیست از گیره سر استفاده کنید.
•    استفاده از روغن کافی است. برای بهبود سطح هیدراتاسیون مو، لازم نیست ماسک مو یا نرم کننده اضافه ای استفاده کنید. درمان های متعدد می تواند موهایتان را سنگین کند. 
•    بلافاصله پس از چرب کردن ، موها را نشویید. به روغن کمی زمان بدهید تا به ساقه موها و منافذ پوست سر نفوذ کند. بهتر است اجازه دهید روغن، حدود 1 تا 2 ساعت روی موهایتان بماند.

 

 


نکات قابل توجه  قبل از خرید روغن ضد شوره 

هنگام خرید باید روغن موی مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید قبل از انتخاب روغن ضد شوره برای موهایتان در نظر بگیرید:
•    همیشه روغن مو را متناسب با نوع موهای خود انتخاب کنید. یک روغن حامل مناسب را برای مخلوط کردن با روغن های ضروری انتخاب کنید. حتی می توانید با یک متخصص مشورت کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر می باشد.
•    محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی مواد طبیعی هستند.
•    در صورت امکان روغن های بدون عطر را انتخاب کنید. 
در نظر گرفتن این نکات می تواند به شما کمک کند بهترین روغن را برای درمان شوره سر انتخاب کنید. با این حال، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که نیاز به مراجعه، به پزشک داشته باشد.

بیشتر بخوانید:خرید روغن آرگان اصل برای مو | راه‌های تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی


چه  زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

روغن های ذکر شده در این مقاله می توانند در بسیاری از موارد موثر باشند. اما اگر با وجود استفاده از آنها برای چند هفته نتیجه ای نبینید، ممکن است مجبور شوید به پزشک مراجعه کنید. همچنین در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر باید سراغ یک متخصص بروید:

•    اگر پوست سر شما قرمز یا ملتهب شده و شوره تشدید می شود.
•    اگر علاوه بر شوره سر، دچار ریزش شدید موها می شوید.
•    اگر شوره ها به حدی شدید شود که بر روی لباستان بریزد.
اگرچه ممکن است از بین بردن شوره سر سخت به نظر برسد، اما با موارد بیان شده در این مقالهف می توانید از شر آن راحت شوید. 

 


کلام پایانی

دلایل شوره سر بسیار زیاد بوده و نشان می دهد که موهایتان نیاز به مراقبت شدید دارند. در حالی که بسیاری از لوسیون ها و شامپوهای بدون نسخه برای درمان شوره سر وجود دارد، بهتر است روغن های طبیعی معرفی شده در این مقاله را ترجیح دهید. حتما به طور منظم از این درمان ها استفاده کنید تا در نهایت نتیجه دلخواه خود را مشاهده کنید. اما اگر مشکل حل نشد، بهتر است از پزشک کمک بگیرید.

 

اینفوگرافیک | معرفی ۶ تا از بهترین روغن ها برای درمان شوره سر 

 


سوالات متداول

آیا روغن کرچک برای شوره سر مفید است؟
روغن کرچک ممکن است راه حل خوبی برای شوره سر باشد. این روغن دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که در  درمان شوره سر کمک کننده می باشند.


آیا روغن بادام شوره سر را کاهش می دهد؟
بله، خواص مرطوب کنندگی روغن بادام ممکن است به درمان شوره سر کمک کند.


برای درمان شوره سر باید چند بار از روغن های مو استفاده کرد؟
برای درمان شوره سر می توان آنها را روزانه اما در مقادیر کم استفاده کرد. چربی بیش از حد روی پوست سر می تواند فولیکول ها را مسدود کرده و وضعیت شوره سر را تشدید کند.


آیا برخی از روغن های مو می توانند شوره سر را بدتر کنند یا باعث ایجاد سایر مشکلات پوست سر شوند؟
استفاده بیش از حد روغن های طبیعی چسبناک مانند روغن نارگیل یا کنجد ممکن است باعث ایجاد شرایط چرب پوست سر شود و شوره سر شما را بدتر کند. شستن موها با شامپوی ضد شوره بعد از استفاده از روغن مو برای بهداشت بهتر پوست سر مهم است.


آیا می توان از روغن های مو برای درمان شوره سر موهای رنگ شده استفاده کرد؟
بله، آنها می توانند آسیب وارد شده به موهای شما را در طول این درمان ها جبران کنند. با این حال، شستشوی مکرر مو پس از روغن زدن ممکن است رنگ موهای شما را سریعتر از بین ببرد.