آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/04/17 یکشنبه
سبد خرید
  • رنگ مو بدون آمونیاک چیست ؟
  • با انواع رنگ مو آشنا شوید
  • با پرطرفدارترین تکنیک‌های رنگ مو آشنا شوید
  • مهم‌ترین نکات قبل از خرید رنگ مو مناسب

 

اکثر خانم‌ها دوست دارند هر بار یک رنگ موی جدید را امتحان کنند و به رنگ موهای خود تنوع بدهند؛ این مسئله درصورتی است که باید آسیب‌های جدی که عوض کردن متعدد رنگ مو به موها می‌زند را نیز در نظر گرفت. البته با رعایت یکسری نکات هنگام خرید رنگ مو می‌توان از آسیب دیدن بیش از حد موها جلوگیری کرد. از این‌رو تصمیم داریم در این مطلب علاوه‌بر معرفی رنگ مو بدون آمونیاک که به موهای شما آسیب نمی‌زند؛ شما را با انواع رنگ مو، انواع تکنیک‌های رنگ کردن مو و مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از خرید رنگ مو رعایت کنید نیز آشنا کنیم.


رنگ مو بدون آمونیاک چیست ؟

رنگ مو بدون آمونیاک چیست؟

 

قبل از اینکه به سراغ راهنمای خرید رنگ مو مناسب برویم اولین چیزی که باید درمورد آن بدانید، تفاوت بین رنگ مو بدون آمونیاک با رنگ مو دارای آمونیاک است. ماده آمونیاک که یکی از ترکیبات اصلی رنگ‌های دائمی است، موجب افزایش ماندگاری رنگ مو می‌شود و تنها دلیلی که از این ماده در رنگ‌های دائمی مو استفاده می‌کنند همین است.

استفاده از آمونیاک در رنگ مو عوارض زیادی برای موها دارد و به مرور زمان با چنیدن و چند بار استفاده از رنگ موهای دائمی موجب آسیب‌دیدگی موها می‌شود؛ به همین دلیل است که اکثر خانم‌هایی که بارها موهای خود را رنگ کرده‌اند دچار مشکلاتی مانند ریزش، خشکی و شکنندگی موهای خود هستند. درحالیکه رنگ موی بدون آمونیاک چنین آسیب‌هایی را به موهای شما وارد نمی‌کند اما در عین حال از ماندگاری بالایی هم برخوردار نیست و پس از مدت کوتاهی مجبور به تمدید آن هستید.


با انواع رنگ مو آشنا شوید

 

با انواع رنگ مو آشنا شوید

 

رنگ مو انواع متعددی دارد از رنگ مو فانتزی و موقت گرفته تا رنگ مو نیمه موقت، نیمه دائمی و دائمی که تصمیم داریم در ادامه به بررسی هر یک از این رنگ موها بپردازیم و مزایا و معایب آن‌ها نیز اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید:کدام تکنیک رنگ مو برای شما مناسب تر است؟ | مقایسه تکنیک های رنگ کردن مو آمبره و بالیاژ

رنگ مو فانتزی و موقت

 

رنگ مو فانتزی و موقت

 

شاید این روزها رنگ‌های فانتزی مانند رنگ موی نقره‌ای یا پاستیلی، در شبکه‌های اجتماعی توجه شما را به خود جلب کرده باشند و دوست داشته باشید حتی برای یک بار هم که شده از این رنگ‌ موها استفاده کنید. اما این نکته را باید در نظر بگیرید که رنگ موی فانتزی بیشتر یک رنگ مو موقت است که بعد از چند بار شستشو موها به کلی از بین می‌رود؛ چراکه بر روی ساقه مو تاثیر می‌گذارد. از طرفی استفاده از رنگ مو فانتزی بر روی موهایی که آسیب دیده‌اند پیشنهاد نمی‌شود.

رنگ موی فانتری نیازی به اکسیدان ندارد و فقط لازم است آن را با دست یا برس بر روی ساقه موهای خود بکشید. در استفاده از رنگ مو موقت باید به این مسئله توجه کنید که این نوع رنگ مو به ریشه و پوست سر شما برخورد نکند.

مزایا

- نداشتن آمونیاک

- عدم تغییر در رنگ طبیعی موها

- دارای تنوع زیاد

- پرپشت نشان دادن موها

- استفاده سریع و آسان

معایب

- تاثیرگذاری ضعیف بر روی موهای سفید و خاکستری

- دوام بسیار کم بر روی موهای کاملا مشکی

 

بیشتر بخوانید: با 6 تا از بهترین رنگ ها برای پوشاندن موهای خاکستری آشنا شوید

 

رنگ مو ترکیبی نیمه موقت

 

رنگ مو ترکیبی نیمه موقت

 

اگر به رنگ موی فانتزی و موقت علاقه دارید اما دوست دارید زمان بیشتری بر روی موهای شما بماند؛ بهترین گزینه برای شما رنگ مو ترکیبی نیمه موقت است. رنگ مو ترکیبی نیمه موقت نیز مانند رنگ مو فانتزی و موقت با آمونیاک تهیه نمی‌شود و نیازی به اکسیدان ندارد؛ این نوع رنگ مو به طور میانگین با هشت بار شست‌وشو از بین می‌رود.

مزایا

- فاقد آمونیاک

- براق و درخشان کردن موها

- مناسب برای ریشه موهایی که درآمده است

- بدون هیچ آسیبی شما را تا چند وقت از رنگ کردن موها بی‌نیاز می‌کند.

بیشتر بخوانید:راهنمای انتخاب رنگ موی مناسب | راهنمای کامل مراقبت از موهای رنگ شده

رنگ مو نیمه دائم

 

رنگ مو نیمه دائم

 

شاید فکر کنید رنگ مو نیمه دائم همان رنگ مو نیمه موقت است؛ هر چند که هر دوی این رنگ موها بدون آمونیاک هستند اما این دو با یکدیگر تفاوت دارند و تفاوت آن‌ها در این است که رنگ مو نیمه دائم برخلاف رنگ مو نیمه موقت با اکسیدان ترکیب می‌شود.

ترکیب اکسیدان با رنگ مو نیمه دائم، ماندگاری آن را بر روی موهای شما نسبت به رنگ مو نیمه موقت افزایش می‌دهد و به طور میانگین تا 24 بار شستشو دوام می‌آورد.

مزایا

- ماندگاری بیشتر نسبت به رنگ مو نیمه موقت

- فاقد آمونیاک

 

رنگ مو دائم

 

رنگ مو دائم

 

اگر طرفدار رنگ موهای موقت، نیمه موقت و نیمه دائم نیستید و دوست دارید رنگ موی شما تا هفته بدون تغییر بر روی موهایتان بماند به شما پیشنهاد می‌کنیم از رنگ مو دائم استفاده کنید.

از رنگ مو دائم که بیشتر به عمق مو نفوذ می‌کند برای روشن و تیره کردن موها، تغییر تناژ رنگی و همچنین پوشاندن کلی موهای خاکستری و سفید استفاده می‌شود.

مزایا

- بیشترین ماندگاری نسبت به سایر رنگ موها

معایب

- دارای آمونیاک

- نیاز به تجدید، پس از چند هفته به دلیل رشد ریشه موها


با پرطرفدارترین تکنیک‌های رنگ مو آشنا شوید

 

با پرطرفدارترین تکنیک‌های رنگ مو آشنا شوید

 

در کنار انواع رنگ مو که هر فردی متناسب با سلیقه‌ای که دارد یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند، تکنیک‌های متعددی هم وجود دارند که با بکارگیری آن‌ها می‌توانید موهای زیبا و جذاب‌تری داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

تکنیک بالیاژ مو

 

بالیاژ

 

استفاده از تکنیک بالیاژ در رنگ کردن موها هم برای موهای بلند مناسب است و هم برای موهای کوتاه؛ در این تکنیک، رنگ کردن موها از ریشه‌ها آغاز می‌شود و به لایه‌های رویی مو می‌رسد که لایه‌های رویی روشن‌تر می‌شوند. جالب است بدانید که در تکنیک بالیاژ تغییر شدیدی در ظاهر مدل رنگ مو نمایان نشده و نیازی به ترمیم ریشه ندارد. در کل استفاده از تکنیک بالیاژ برای آن دسته از افرادی که موی سفید زیادی دارند مناسب می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل بالیاژ مو

 

تکنیک آمبره مو

 

آمبره

 

در تکنیک آمبره برای رنگ کردن موها که بر روی موهای تیره انجام می‌شود، موها حالت سایه روشن به خود می‌گیرند. به گونه‌ای که ریشه موها تیره شده و هر چقدر به ساقه‌ موها نزدیک می‌شویم، موها روشن‌تر می‌شوند. از این‌رو نوک موها کاملا یکدست هستند.

 

تکنیک سامبره مو

 

سامبره

 

تکنیک سامبره نیز مانند آمبره است اما از شدت کمتری برخوردار می‌باشد؛ به گونه‌ای که به آن آمبره نرم نیز می‌گویند. اگر دوست دارید از این تکنیک برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنید باید از هایلایت‌هایی که فقط چند درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی موهای شما هستند استفاده کنید.

 

تکنیک بلوند کردن مو

 

بلوند

 

می‌توان گفت که هیچ خانومی نیست که با تکنیک بلوند کردن موها آشنایی نداشته باشد. بلوند کردن موها بیشتر با چهره افرادی تطابق دارد که دارای چهره‌ای با تناژ رنگی سرد هستند یا بهتر است بگوییم افرادی که پوست سفیدی دارند. از طرفی بلوند کردن موها به افرادی که دارای پوست سبزه هستند به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

 

تکنیک لولایت مو

 

لولایت

 

در تکنیک لولایت از رنگ‌هایی استفاده می‌شود که دو درجه از رنگ موهای طبیعی فرد تیره‌تر است؛ از این‌رو آن دسته از افرادی که دارای موهایی به رنگ قهوه‌ای روشن هستند با استفاده از این تکنیک می‌توانند زیبایی خاصی به موهای خود بدهند.

 

تکنیک بیبی لایت مو

 

بیبی لایت

 

تکنیک بیبی لایت موها به این شکل است که تارهای موی بسیار ظریفی به صورت خیلی نازک هایلایت می‌شوند؛ در این روش موهای شما از ریشه تا سابقه یک درجه از رنگ طبیعی خودشان روشن‌تر می‌شوند.


مهم‌ترین نکات قبل از خرید رنگ مو مناسب

 

مهم‌ترین نکات قبل از خرید رنگ مو مناسب

 

همانطور که اشاره کردیم رعایت یکسری نکات و تکنیک‌ها قبل از خرید رنگ مو، می‌تواند به شما کمک کند که هم رنگ مویی که انتخاب می‌کنید به چهره شما بیاید و هم آسیب کمتری به موهای شما بزند؛ از این‌رو تصمیم داریم در ادامه به برخی از این نکات که مهم‌ترین آن‌ها هستند نیز اشاره کنیم.

 

به تناژ رنگ پوست خود توجه کنید

 

به تناژ رنگ پوست خود توجه کنید

 

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب رنگ موی مناسب | راهنمای کامل مراقبت از موهای رنگ شده

 

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از خرید رنگ مو به آن توجه کنید این است که رنگ پوست شما با رنگ مویی که انتخاب کرده‌اید مطابقت داشته باشد. چراکه اگر رنگ مویی که خریداری می‌کنید به پوست صورت شما نیاید، باعث می‌شود که چهره شما غیر طبیعی به نظر برسد. از این‌رو بهتر است قبل از انتخاب رنگ موی مورد نظر خود به تناژ رنگ پوست خود توجه کنید.

در کل تناژ رنگ پوست شامل: رنگ پوست با تناژ گرم، تناژ سرد و تناژ طبیعی می‌باشد.

افرادی که دارای پوستی با تناژ گرم هستند یعنی پوست سبزه‌ای دارند، معمولا هم چشم‌هایی به رنگ قهوه‌ای، مشکی و فندقی دارند که بهترین رنگ مو برای آن‌ها رنگ موهایی مانند قهوه‌ای، شاه بلوطی، قهوه‌ای طلایی و همچنین هایلایت‌های قرمز است.

اما آن دسته از افرادی که دارای پوستی با تناژ سرد هستند، یعنی پوست سفیدی دارند که معمولا رنگ چشم‌های آن‌ها نیز آبی، سبز و خاکستری است؛ می‌توانند علاوه‌بر انتخاب رنگ‌های مشکی، بلوند و قهوه‌ای روشن برای موهای خود از رنگ‌ موهای آبی، قرمز یا بنفش نیز استفاده کنند.

و درنهایت آن دسته از افرادی که دارای رنگ پوستی با تناژ طبیعی هستند، به گونه‌ای که نه سبزه هستند و نه سفید، می‌توانند از هر نوع رنگ مویی استفاده کنند؛ چراکه به دلیل داشتن رنگ پوست طبیعی، هیچ رنگ مویی چهره آن‌ها را غیر طبیعی نمی‌کند.

 

به ضخامت موهای خود اهمیت دهید

 

به ضخامت موهای خود اهمیت دهید

 

نکته دیگری که حتما باید قبل از خرید رنگ مو به آن توجه کنید، ضخامت موها است. آن دسته از افرادی که دارای ضخامت موی بیشتری هستند، باید مدت زمان بیشتری را هم برای جذب رنگ و پوشش‌دهی موهای خود در نظر بگیرند. اما آن دسته از افرادی که دارای موهایی با تارهای نازک هستند، نیازی نیست زمان زیادی را برای جذب رنگ توسط موهای خود در نظر بگیرند.

 

سن خود را در نظر بگیرید

 

سن خود را در نظر بگیرید

 

اگر سن و سال زیادی دارید نباید از رنگ‌های تند استفاده کنید چراکه باعث می‌شود چروک‌های صورت شما بیشتر خودشان را نشان دهند و در این صورت بهتر است از رنگ‌های ملایم و تیره استفاده کنید.

 

آیا به رنگ مو آلرژی دارید؟

این مسئله که به رنگ مویی که خریداری می‌کنید آلرژی نداشته باشید، اهمیت زیادی دارد. در کل وجود ماده شیمیایی به اسم PPD در رنگ موهای دائمی موجب بروز آلرژی و حساسیت در افراد می‌شود. بنابراین این مسئله را قبل از خرید رنگ مو در نظر بگیرید و اگر به رنگ مو آلرژی دارید به سراغ خرید رنگ موهای ضد حساسیت بروید.