آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/04/17 یکشنبه
سبد خرید


با این نوشیدنی های طبیعی سالم، به تغذیه پوست سرتان کمک کرده و ریشه آنها را تقویت کنید.
آیا می دانید که آب میوه ها و سبزیجات تازه می توانند موهای شما را سالم نگه دارند؟ گنجاندن این نوشیدنی ها در رژیم غذایی می تواند تمام نیازهای مراقبت از مو را برآورده کند. حتماً از خود می پرسید که بهترین آبمیوه برای رشد مو چه می تواند باشد. نگران نباشید، در این مقاله قصد داریم به شرح این موضوع بپردازیم.
میوه های تازه و سبزیجات با برگ سبز تغذیه کافی برای بدن شما فراهم کرده و به رشد مو کمک می کنند. آب میوه‌ ها به سم‌ زدایی کمک کرده و جذب سریع مواد مغذی را در بدن ما تضمین می‌کنند. در این مقاله، چند نوشیدنی را فهرست کرده ایم که می توانند به رشد مو کمک کنند. مصرف روزانه آب میوه ها می تواند از ریزش و نازک شدن مو جلوگیری کند. برای خواندن این مطالب، لطفا در ادامه همراه ما باشید.

  • 10  نوشیدنی برتر برای رشد مو
  • اینفوگرافیک معرفی بهترین خوراکی ها برای تقویت رشد مو
  • کلام پایانی
  • سوالات متداول


10  نوشیدنی برتر برای رشد مو

نوشیدنی های ذکر شده در ادامه، اگر به طور منظم مصرف شوند، به غلبه بر مشکل ریزش مو و نازک شدن موها کمک خواهند کرد. 


1.    آب آلوئه ورا

 

 

آب گیاه آلوئه ورا می تواند به از ریزش مو جلوگیری می کند. آلوئه ورا حاوی ویتامین های تقویت کننده مو است که به کاهش شکستگی مو کمک می کند. آنزیم های موجود در این آب میوه؛ موجب مرطوب شدن پوست سر خواهند شد. استفاده از آب آلوئه ورا موها را براق و نرم می کند. این بهترین آب میوه برای رشد مو می باشد.

بیشتر بخوانید:آب اسفناج و تاثیرات آن بر سلامت پوست و مو


2.    آب کیوی

 

 

آب کیوی با ویتامین E غنی شده که می تواند رشد مو را بهبود بخشد. درواقع مصرف کافی ویتامین E منجر به رشد سریع مو شود. کیوی سیستم ایمنی را تقویت می کند و یک سیستم ایمنی قوی، ریزش مو را به حداقل می رساند. این آبمیوه به عنوان یک عامل پاک کننده عمل می کند و باید قبل از استفاده رقیق شود.

 

 

3.    آب پیاز

 

 

آب پیاز رشد موها را تقویت می کند. استفاده از آب پیاز به طور مستقیم روی پوست سر، رشد موها را افزایش می دهد و از سفید شدن آنها نیز جلوگیری می کند. پیاز مواد مغذی لازم را برای فولیکول های مو فراهم می کند.


4.    آب اسفناج

 

 

اسفناج، با مواد معدنی مختلف، ویتامین ها و آهن بسیار غنی شده است. این مواد برای پوست و مو بسیار مفید هستند. با آب اسفناج می توان از نازک شدن موها و خارش پوست سر جلوگیری کرد. اسفناج سرشار از ویتامین B است که درخشندگی و سرعت رشد موها را افزایش می دهد.


5.    آب خیار

 

 

آب خیار به رشد مناسب مو کمک می کند و کیفیت آن را بهبود می بخشد. آنزیم ها به جلوگیری از ریزش مو کمک می کنند و گردش هموگلوبین را به سلول ها و فولیکول های مو افزایش می دهند. مصرف یک لیوان از این نوشیدنی در روز، موجب درمان مشکلات مو و پوست سر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:خرید روغن آرگان اصل برای مو | راه‌های تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی


6.    آب گشنیز

 

 

گشنیز به تقویت رشد مو کمک کرده و با ریزش مو مقابله می کند. این سبزی بسیار مفید بوده و می توان آن را همراه با هر نوشیدنی دیگری میل کرد. 


7.    آب هویج

 

 

هویج یک سبزی مغذی و عالی است که سرشار از بتاکاروتن می باشد. این ماده موجب درخشندگی و خوشرنگی موها می شود. آب هویج فولیکول های مو را تقویت کرده و کیفیت مو را بازیابی می کند. این نوشیدنی حاوی ویتامین C است که به تغذیه پوست سر کمک می کند.

 

8.    آب توت فرنگی

 

 

توت فرنگی حاوی ویتامین C است که موجب افزایش پروتئین در بدن می شود. این اتفاق به نوبه خود به سنتز کلاژن کمک کرده و رشد مو را سرعت می بخشد، چرا که مو از پروتئین تشکیل شده است. همچنین استفاده از توت فرنگی له شده بر روی موها، آنها را درخشان خواهد کرد.

 

 

اینفوگرافیک | معرفی بهترین خوراکی ها برای تقویت رشد مو

 

 


سوالات متداول

آیا آب جوشانده چغندر برای مو مفید است؟

بله. نوشیدن آب چغندر و آب جوشانده چغندر برای مو مفید است زیرا حاوی کاروتنوئیدها و سایر مواد مغذی برای تغذیه موهای می باشد.


آیا آب سبز برای مو مفید است؟

بله. آب سبز ساخته شده از سبزی های برگ دار، حاوی مواد مغذی است که برای موهای شما مفید می باشد.


آیا آب کرفس به رشد مو کمک می کند؟

آب کرفس می تواند رشد مو را سرعت بخشیده و پوست سر مستعد آکنه را تسکین دهد.


آیا آب پرتقال برای مو مفید است؟

بله. آب پرتقال حاوی ویتامین C است، آنتی اکسیدانی که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند تا از آسیب رسیدن به مو جلوگیری کرده و آن را قوی تر و سالم تر کند.

 

 

کلام پایانی

آبمیوه ها می توانند یک مکمل عالی به همراه رژیم غذایی برای مراقبت از مو باشند، زیرا به جذب سریعتر مواد مغذی کمک می کنند. مواد مغذی آنها باعث رشد موی سالم، کاهش آسیب و درمان نازک شدن مو می شود. 
میوه ها و سبزیجات تازه، منابع غنی از فیتونوترینت های ضروری و ویتامین های مورد نیاز برای سلامت پوست و مو هستند. آنها هیدراتاسیون و مواد مغذی کافی را به بدن ارائه کرده و موجب تقویت رشد مو می شوند. مصرف آب میوه ها و استفاده موضعی از آنها نیز می تواند به بهبود سلامت مو و پوست سر کمک کند. 
در این مقاله به چند میوه اشاره شده است که به تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. پیروی از دستورالعمل های ذکر شده در بالا به شما کمک می کند تا بدانید که چگونه از این ها برای رشد مو روی پوست سر خود استفاده کنید. با این حال مراقب عوارض جانبی برخی میوه ها باشید. در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی با پزشک مشورت کنید

 

نکات کلیدی

    آب میوه های تازه و سبزیجات برگ سبز حاوی مواد مغذی هستند که جذب بدن شده و به رشد مو کمک می کنند.
    آب آلوئه ورا، کیوی، اسفناج و توت فرنگی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند که موهای شما را قوی کرده و شکستگی آن ها را کاهش می دهند.
    استفاده مستقیم از آب پیاز روی پوست سر، رشد مو را بهبود می بخشد و سفیدی مو را به تاخیر می اندازد.
    پوست سر از ویتامین C موجود در هویج تغذیه می کند، همچنین بتاکاروتن موها را درخشان و زیبا می کند.